Mijn kat plast telkens bij de voordeur

Mijn kat plast telkens bij de voordeur op de vloerbedekking,heb al van alles geprobeerd maar niks helpt.
wie o wie heeft nog een goede tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.1K

Het beste antwoord

Een half tot een heel dopje schoonmaakammoniak op de plek uitwrijven. Hij zal er nooit meer komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zet een kattenbak neer op de plaats waar ie plast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je er een dagtaak bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo makkelijk.... ;) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord slaat toch nergens op, als je de kattebak telkens neerzet op de plaats waar hij plast. Dit lost toch niks op, het wordt alleen een hele vieze gore plek. Zoals Biertje, schrijft je hebt er een dagtaak bij dat klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is juist een goede tip wanneer je kat op telkens dezelfde plaats plast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo is dat een dagtaak? Je tilt de kattenbak op, loopt een paar meter en zet m weer neer. Hooguit 2 minuten werk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sasha: mijn opmerking was grappig bedoel ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: ow.. zo had ik m niet gelezen maar dat snapte je al hè ;)
Ten eerste is het mogelijk dat er een medishe oorzaak aanwezig is, zoals blaasontsteking, overmatig blaasgruis, nierfalen, nierfalen of suikerziekte. De kat is onrustig, drinkt veel, plast moeilijk en/of kleine beetjes, loopt vaak naar de kattenbak en de urine kleurt bruinrood. Niet alle symptomen zijn altijd zichtbaar. Bij twijfel een urinemonster opvangen en bij de dierenarts laten testen.
De kattenbak op de juiste plaats neerzetten. Dat wil zeggen;niet bij eten of drinken en op een rustig plekje dus bijvoorbeeld niet naast de wasmachine of iets dergelijks. De kattenbak moet ten alle tijde goedbereikbaar zijn.
Veranderen van kattenbakstrooisel kan zowel oorzaak als oplossing zijn. Liever geen geparfumeerde grit, daar houden katten niet van. U kun ook zand gebruiken. Een flinke laag in de kattenbak strooien zodat de kat de ontlasting goed kan begraven.
Gebruik geen gewone schoonmaakmiddelen, dit stimuleert alleen maar! Ook geen bleekmiddel of ammoniak, dit vinden katten juist een aantrekkelijke geur. Maak de plaats schoon met heet water en spray/sprenkel daarna de plek met schoonmaakalcohol. Citronellageurtjes kunnen daarna eventueel nog ingezet worden, katten hebben daar een hekel aan. Leg plastic of aluminiumfolie neer op de plaatsen waar de kat poept of plast, katten houden er niet van om daar op te lopen.

Wanneer u geen raad meer weet, neem dat contact op met uw dierenarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mogelijk voelt je kat zich bedreigd door katers die aan de buitenkant tegen je deur(posten) sproeien?
in dat geval helpt het om dagelijks een emmer azijnwater tegen je deur aan te gooien (de buitenkant dan he ;p)
je kan ook wattenschijfjes langs de wangen van je kat halen en die op de deurpost en de deur plakken.
dat geeft je kat zekerheid.
houdt het dan nog aan, dan zou ik even een plas inleveren en na laten kijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
nog even een toevoeging: schoonmaken met biotex groen, laten inwerken, spoelen, en nabehandelen met azijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Inderdaad, aan oplossingen voor de geur en het euvel alleen hebben we niets. Zoeken naar de oorzaak (katers aan de andere kant is heel goed mogelijk) levert veel meer op. Je moet de kat verlossen van de noodzaak om daar te plassen. +1
Is de kat medisch in orde?
Blaasgruis, nierziekte ens.
De plaslucht kunt u verwijderen met groene biotex. Die lost de enzymen op waardoor de geur verdwijnt. (ook voor de kat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deur open doen want hij wil er blijkbaar dan uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aluminiumfolie! Katten hebben er een hekel aan en ze zullen het niet meer doen. Verder geen bleek etc gebruiken maar azijn om schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en evt. soda.
een kattebak op de mat bij de voordeur. De kat zal dit begrijpen en de bak gebruiken. Zodra de kat dat duidelijk gewon is, verschuif je de bak elke dag een stukje tot hij op een plek staat waar je de bak niet zo hinderlijk vindt.

De oorzaak kan in allerlei hoeken zitten, en is lastig tegen te gaan als je de oorzaak niet kent. Zeker als je kat daar meermaals geplast heeft, zal het eenlekker plekje blijven voor hem/haar. Dus moet je wel met een kattenbak beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tea tree olie kopen kost 4.99 per 10mg.Ik heb dit gebruikt voor mijn pup die overal aan kwam als ik dit middeltje er smeerde dan kwam hij er niet aan.De geur vinden ze niet fijn.Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie vraag van paar maanden terug.
http://www.goeievraag.nl/vraag/kat-overtuigen-kattenbak-gaan.10442
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb twee oplossingen voor je en ze werken in de praktijk erg goed. De eerste je heb bij praxis een flesje katte schrik als je het opspuit dan werkt het tijdelijk een +/_week en dan kan je het er weer op spuiten, maar je heb katten er bij zitten die erg eigenwijs zijn(hoort bij het beestje). Tweede oplossing je heb van die in loop matten die kun je in de kleur van je vloerbedekking kopen. Je ziet ze ook vaak bij kantoor panden. Aan de boven kant zie je vloerbedekking en aan de onderkant is het een soort rubber. Zou je kat dan weer daar plassen dan kan je die mat gewoon wassen met een dopje azijn en hij is weer schoon. Vaak ga het na een lange tijd weer over.