Is mijn dwerg konijntje van 4 maanden te dik, ze weegt 824?

Ze is een dwergkonijntje ze eet ongeveer 2 eetlepels voer per dag en daarnaast best veel hooi! Ook word ze dagelijks verwend met een stukje groenvoer en 1x in de week zelfs 1 stukje brood! Dit klinkt in mijn oren best veel maar toch ziet ze er niet zo dik uit.

Toegevoegd na 36 seconden:
Ze weegt 824 gr.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Een dwergkonijn is vanaf 4 maanden al geslachtsrijp. Een raszuiver dwergkonijn heeft een gewicht van 800-1200 gram. Is het een niet-raszuiver dwergkonijn, dan kan het gewicht tot 1400 gram gaan. Jouw konijntje is dus zeker niet te zwaar.
Je moet wel goed in de gaten houden dat het diertje niet te veel eten krijgt, want ze eten gewoon door tot de voorraad op is en worden dan veel te dik. Maximaal 25 gram korrelvoer per kilo gewicht geven, dus voor 824 gram betekent dat niet meer dan 20,6 gram.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een ras zuiver dwerg rex van 5 maanden maar ze weegt 2,2kg ze eet veel hooi en beetje groenvoer maar weinig biks en ze is niet dik. De dierenaarts zei dat het gewoon een valse dwerg is en dat beteekent dat ie gewoon grooter zal zijn dan de normale dwerg