Waarom worden de haren rond de ogen en de pootjes rood bij mijn hondje?

Hij bijt hier ook heel vaak alsof het jeukt. Het is alleen aan zijn rechterachterpootje. Het is ook rood bij de haren van zijn ogen, maar dit is de ene keer meer als de andere keer.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ook na een knipbeurt blijft het rood, het wordt minder tot hij weer begint te bijten? Heeft dit te maken met huidirritatie door zweten, of komt het door kleine wondjes op de huid door het bijten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Mijn maltezer heeft dat ook, ik heb het nagevraagd bij de dierenarts en mijn trimster, en beide zeggen ze dat het komt door het knabbelen aan de pootjes, bij de ogen komt het door het wat zeurige speeksel.....wat je ook heb bij het knabbelen je kan er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is het juist andersom.De pootjes worden rood omdat de hond daar veel op bijt.Rond de ogen komt waarschijnlijk van het tranen van de ogen.Ga in geval van twijfel even naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, dit is al zo lang aan de hand dat je het verschil weet voor en na een knipbeurt?

Ga eens snel naar een dierenarts! Je hondje is een levend wezen, bij zoiets heeft hij professionele medische hulp nodig, niet de suggesties van een stel anonieme internetters.

Hij kan je niet vertellen wat er aan de hand is, maar leuk kan het niet voor hem zijn als hij zijn achterpootje bijt tot de haartjes daar rood kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mogelijk heeft je hondje last van een allergie.
aan de dierenarts om dit precies uit te zoeken.
Rieneke1