waarom halen ze bij rottweilers als pup zijnde de staart eraf ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K
Lodi
5 jaar geleden
Rottweiler zijn nooit als vechthond gefokt. In eerste instantie was het functioneel. Ze weten als veedrijvers, trek- en waakhond. Later ook als politiehond. Het is een tijdlang onderdeel van de rasstandaard geweest. In de VS nog steeds.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rottweiler

Antwoorden (3)

Dat deed men puur omdat men het mooi vond. Het is inmiddels verboden.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig maat dat het verboden is, dat is net zo wreed als bij sommige konijnensoorten gewichten aan hun oren hangen zodat hun oortjes mooi naar beneden hangen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het buitenland (ergens) mag het nog wel, ik zie nog wel gecoupeerde honden (helaas).
Ivana
11 jaar geleden
De gecoupeerden komen meestal uit België. Het is tegenwoordige verboden met deze honden hier aan de tentoonstelling deel te nemen, behalve wanneer je kunt aantonen dat het couperen om medische redenen is gebeurd.
Ivana
11 jaar geleden
Kitten, wat is een disk? Bedoel je een diskwalificatie?
En..een ongecoupeerde hond is een hond die zijn staart nog heeft!
Er is geen enkele van de bij de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland aangesloten shows die diskwalificaties geeft omdat de hond zijn staart heeft behouden. Of begrijp ik je verkeerd?
Of heb je het over België, waar het nog steeds mag?
Bij rottweilers en andere bullebijters ( zoals bijvoorbeeld de boxer ) werden staart en oren gecoupeerd om te voorkomen dat de dieren daaraan vastgepakt konden worden. Dit waren namelijk honden waarmee gevochten werd. Zo werden ze ingezet tegen stieren om die wild te maken voor het stierenvechten maar ook tegen elkaar. Later werden het waakhonden waarbij het ook wel handig was als een potentiële dief geen grip had op het beest.
Nóg later was het zo ingeburgerd dat men het mooi vond en het " gewoon bij het karakter van de hond paste "
Inmiddels heeft men in Nederland ( terecht ) besloten dat het dierenmishandeling is maar er zijn helaas nog steeds landen waar het wel mag. Men word er wel steeds strenger op en je word er op straat al op aangesproken als je met een wél gecoupeerde hond rondloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze halen de staart eraf omdat de rottweiler vroeger werd gebruikt als vechthond en later toen hij als waakhond werd gebruikt vond men dat het bij de hond paste.. nu is het gelukkig verboden maar ik (als rottweiler baasje) merk wel dat zijn staart echt zijn zwakke plek is je mag echt alles bij hem doen maar als vreemde moet je niet aan zijn staart zitten want dat vind hij niet leuk.. ook word mij vaak gevraagd wat hij voor soort hond is en als ik dan zeg dat hij een rottweiler is krijg ik vaak de opmerking dat hij er zo anders uitziet met staart minder angstaanjagend..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken weinig honden die het wel prettig vinden als je aan zijn staart zit!