waarmee kun je egels ontvlooien?

ik heb een jong egeltje gevonden op het midden van de straat veel te jong om terug te gaan het wild in moeder lag dood op de weg ik wil hem nu graag de winter in huis houden zodat die niet dood gaat van de kou maar hij zit onder de vlooien ik wil dat graag behandelen maar waarmee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het spijt me, hij is ten dode opgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer dierenopvang eens te bellen. En misschien kan je hem daar heen brengen. Die hebben vast meer kennis dan jij en ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als jij hem verzorgt kan hij niet terug naar de natuur. En dat is wreed
Rieneke1
11 jaar geleden
een egel door de winter halen is specialistenwerk.
wees dus niet egoistisch; dat jij het zo leuk vindt voor het egeltje te zorgen betekent de dood voor het beestje.
bel de dierenambulance of brang hem zelf naar een egel- of vogelopvang.

Antwoorden (3)

Je kan een badje maken met defencare shampoo. Dat gebruiken ze ook op de dierenopvang.

Neem voor de zekerheid ook contact op met de dierenambulance of een aanverwante organisatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het enige waar je die piepjonge egeltjes mee mag behandelen is frontline, en dan nog alleen de spray.

verder mijn advies te zorgen dat het beestje in deskundige handen terecht komt; een egeltje grootbrengen en door de winter helpen is specialistenwerk.
wees niet egoistisch, maar gun het beestje een kans.
Rieneke1
11 jaar geleden
Doe jezelf en het egeltje een lol en zorg ervoor dat hij bij een egelopvang komt, zoals eerder verteld. Het is verboden een egel thuis te houden, het is een beschermt diertje. Als je wilt weten hoe het gaat met het diertje ga dan eens zelf langs en misschien kan je ze ook regelmatig helpen met de diertjes. Dan kan je er ook veel over leren. Maar doe dit dus alsjeblieft. Want hoe goed bedoeld ook, het is specialistenwerk en anders gaat het ook dood maar dan door bv verkeerde voeding of onthouding van medicijnen.

Succes