Wat voor algeneter is dit?

Hij zit in mijn aquarium maar de vorige eigenaar wist de naam niet en ik kan hem niet vinden op internet.

Toegevoegd na 4 minuten:
https://postimg.org/image/ugt2b4lzn/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het is een modderkruiper. Google dat eens.
Je kunt daar verder zoeken naar de specifieke soort.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Het duurde even maar het is gelukt. Hartelijk dank!
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/item/botia-lohachata

Antwoorden (1)

Het is een Net Botia. Dat zijn Modderkruiper. Dit zijn schoolvissen en moeten altijd in groepen worden gehouden. Vijf stuks is het absolute minimum.

Als ze als solitair exemplaar worden gehouden, kunnen ze zich ofwel agressief of teruggetrokken gaan gedragen, soms kwijnen ze door het laatste weg of weigeren ze te eten, wat leidt tot een pijnlijke en vroegtijdige dood.

Voer: Zinkende carnivoor pellets, algenwafers, Tetra Prima, en diepvriesproducten zoals witte muggenlarven (hun favoriet), artemia, watervlooien, krill, mysis, enz. grotere exemplaren stellen gehakte garnalen (salade garnalen) erg op prijs. Wat je weinig moet geven is Rode muggenlarf.

Als bodem kun je beter zandfilter gebruiken. Omdat deze dieren op bodem leven. Grind kan hun buikjes beschadigen en de vinnen, en bekjes. De bekjes beschadigen kan het grootste probleem geven, want dan kunnen ze niet meer goed eten. Gebruik geen gewoon zand, maar filterzand, omdat dit het voordeel heeft dat het losser is dan zand en niet dicht kan slibben. Ook heeft filterzand het voordeel dat de plantjes er vaster in kunnen staan en het vuil in de bodem zakt, dus blijft het schoner.