Ik moet mijn kat laten inslapen. Zijn er kosten verbonden aan de kat achterlaten bij de dierenarts? Zo ja, hoe hoog zijn die ongeveer?

Het gaat niet om het euthanaseren zelf, maar puur om het achterlaten bij de praktijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Het spijt me om dat te moeten horen Tobiworld. Ik wens je heel veel sterkte :'-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben ook een kat moeten laten inslapen ,enige jaren geleden.Wij hebben toen niets hoeven te betalen,maar ik denk dat niet iedere dierenarts dit doet!Wij wensen je veel sterkte met dit verlies!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat je moet betalen als je ze enkel achterlaat. Wij hebben de onze achtergelaten, laten cremeren en daar een urne bij gekocht. Was alles samen €200.

Antwoorden (3)

Niets
Ik heb ook wel eens een thuis overleden kat gebracht en dat koste ook niets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kosten die de dierenarts zal doorrekenen betreffen de kosten van het ophalen door een destructiebedrijf. Op de tweede link wordt aangegeven dat de destructiekosten ongeveer gelijk zijn aan crematiekosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
geen min van mij, maar crematie, zelfs de goedkoopste, is vele malen duurder dan destructie.
het zal plaatselijk verschillen, maar hier is destructie 20 euro; voor de simpelste crematie ben je hier tegen de 60 euro kwijt, en dan moet je het dier daar zelf brengen.
hier in de randstad wordt de overleden kat door de dierenambu naar de gemeentewerf gebracht om voor destructie te worden afgevoerd.
de gemeentewerf vraagt voor een overleden kat 20 euro.
de dierenarts zal vermoedelijk deze kosten doorberekenen aan de eigenaar; dit bedrag zit dan al in het totaalbedrag wat je betaalt.
Rieneke1