Ik moet mijn kat laten inslapen. Zijn er kosten verbonden aan de kat achterlaten bij de dierenarts? Zo ja, hoe hoog zijn die ongeveer?

Het gaat niet om het euthanaseren zelf, maar puur om het achterlaten bij de praktijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Niets Ik heb ook wel eens een thuis overleden kat gebracht en dat koste ook niets

De kosten die de dierenarts zal doorrekenen betreffen de kosten van het ophalen door een destructiebedrijf. Op de tweede link wordt aangegeven dat de destructiekosten ongeveer gelijk zijn aan crematiekosten.

Bronnen:
http://www.dierenambulancezwolle.nl/als+uw...
http://www.ossehoofd.nl/tarieven.html

hier in de randstad wordt de overleden kat door de dierenambu naar de gemeentewerf gebracht om voor destructie te worden afgevoerd. de gemeentewerf vraagt voor een overleden kat 20 euro. de dierenarts zal vermoedelijk deze kosten doorberekenen aan de eigenaar; dit bedrag zit dan al in het totaalbedrag wat je betaalt.

ik weet niet wat je bedoeld puur alleen achterlaten of wil je hem cremeren. Dat ben je hem toch op zijn minst verschuldigt als de kat zo een tijd bij je is geweest!! als je hen alleen achterlaat gaat hij naar de dustructie of wordt er weer kattevoer van gemaakt wat je heel veel hoort. Een hoop mensen beweren van niet maar ik geloof wel zeker dat het gebeurt. Heb zelf honden en katten en als er een overlijd dan wil ik er persoonlijk op toezien dat hij opgehaald word door de dierenambulance en rij daar dan ook achteraan , eenmaal aangekomen daar wil ik persoonlijk of als je dat niet kan door een medewerker aldaar hem of haar in de oven leggen.Het klinkt hard en eng maar het helpt je zo goed om je verdriet te verwerken want het doet zeer als je een huisdie rmoet missen het beest is voor mij altijd lief en goed geweest en wil op deze manier wel wat terug doen ,en het geeft je rust in je hoofd. ook kan je er voor kiezen om ze gezamelijk te laten cremeren is goedkoper maar ikzelf heb daar geen goed gevoel bij ,ik heb dan net het idee of ik hem bij grof vuil zet en dat kan ik niet . Als ik jou was zou ik kiezen voor de erste optie en dan wel er op toe zien dat hij of zij apart worden gecremeerd. Er hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan maar als je lang van je vriend hebt genoten heb je er dat graag voor over reken ongeveer op €100.00 dan zit je aardig in de buurt. Dit is best duur maar ik had het er graag voor over en het heeft mij zo geholpen. anders blijf je maar denken van wat ze gedaan hebben met hem en ik persoonlijk zo daar gek van worden als laatste wil ik je sterkte wensen met het verlies van je beste kameraad

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100