Dekt een ram een voedster ook wanneer zij nog NIET vruchtbaar is?

Ik heb 2 konijnen, waar in eerste instantie van gedacht werd dat het 2 mannetjes waren. Echter ben ik er achter gekomen dat het toch een mannetje en een vrouwtje zijn. Ze zijn nu 15 weken en dus veel te jong om kinderen te krijgen. Ik heb ze 2 weken geleden (toen 13 weken) een keer zien flikflooien, daarna niet weer. Kan het zijn dat een ram een voedster ook al dekt ondanks dat het nog niet vruchtbaar is?

Ik heb overigens al een afspraak gemaakt voor castratie, maar ik maak me ondertussen toch wel zorgen over mijn voedster.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

als je voedster niet vruchtbaar is is er niets aan de hand. En als de ram jou voedster dekt, dan is dat puur om te spelen/ oefenen. En als jou konijn nog niet vruchtbaar is dan wil ze ook absoluut niet gedekt worden, dit laat ze alleen toe als ze paringsbereid is.