Hoe laat ik mijn kat wennen aan een halsbandje?

Als ik mijn kitten (bijna 1 jaar oud) een halsbandje omdoe gaat ze helemaal over de grond rollen, krabben en likken naar dat halsbandje. Ze rent ook overal heen, in de gordijnen etc.

De vraag is: Hoe laat ik mijn kat eraan wennen?
En wat voor een halsbandje is geschikt ervoor?
(Mij lijkt het zo'n halsbandje met elastiek, die mee veert, als ze ergens achter haakt, en dan automatisch los laat.)

Maar heeft iemand hier verstand van en die mij zou kunnen helpen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Met een tuigje heeft ze overigens geen last.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je schrijft 'als ik mijn kitten een halsbandje omdoe' daarmee zeg je dus dat het ook wel eens af gaat?
Als je wil dat ze d'r aan went moet je het juist gewoon laten zitten, dat zal even tijdje vervelend zijn maar ze went er heus wel aan en dat gebeurt niet zo snel als het bandje dan weer om en dan weer af is.
Gewoon tijd geven.