Hoe reageert een konijn op vuurwerk?

Ik heb een konijntje gekregen, nu wil ik graag weten hoe ik het beestje om kan laten gaan met de vuurwerkknallen, is er een manier om te zorgen dat haar oortjes geen last krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Konijnen zijn doodsbang voor vuurwerk en hebben hier elk jaar weer veel last van je kunt ze een paar dagen weg brengen naar iemand die "in het veld woont" waar haast geen vuurwerk afgestoken word.

Wil je hem toch thuis houden geef dan in 1 voor 12 een lekker stuk sla of andere lekkernij. Blijf gedurende het.hele geknap bij hem. Hang ook een verduisterende doek over het hok zodat ze geen last hebben van de flitsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat kan jij overdrijven met je blijf het gedurende geknap erbij.. Moet niet gekker worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar nu doe je gewoon lullig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip van het verplaatsen naar "buiten gebied" wij doen dat ook altijd met de pony's, die brengen we ook altijd een aantal daagjes van te voren naar vrienden die aan het einde van de wereld wonen..dat is voor buitenkonijntjes net zo prettig natuurlijk. +
Ik zou het beestje in de schuur zetten als er vuurwerk afgestoken word, niet alleen voor het geluid maar ook voor de veiligheid. Een vuurpijl die de verkeerde kant opgaat schiet zo het hok binnen en vuur en stro......

Je kan om je konijntje te laten "wennen" aan het lawaai regelmatig eens een ballon laten knallen in de buurt van het hokje. Dit kun je trouwens bij alle huisdieren doen om ze te laten wennen aan knalgeluiden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral voor je laatste tip een +
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Rieneke1
11 jaar geleden
goede tips, + let wel op met de ballonnentip; je nijn mag geen angst ervaren.
dus eerst knallen op flinke afstand, en gaandeweg de afstand verkleinen.
uiteraard ook de regelmaat er in houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een binnenkonijn is hoeft hij niet in de schuur neem ik aan? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee idd! {^_^} een binnenkonijntje zit prima binnen in huis! Ik dacht dat het om een buitenkonijntje ging....
Als je konijn binnen zit is er geen probleem lijkt me. Als je konijn buiten staat dan zou je hem evt. In een schuur kunnen doen, of naar binnen in een stille kamer. Geeft je konijntje wat lekkers, en meer hoef je niet te doen. (spreek uit eigen ervaring)