wat is de benaming van hamster (mannetje en vrouwtje)?

ik moet een dictaat maken over de hamster. maar kan seksen niet vinden. kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes is bij jonge hamsters te zien als je onder de staart kijkt. Bij vrouwtjes is de afstand tussen de anus en de plasopening veel kleiner dan bij mannetjes. Bij vrouwtjes is daar bovendien de vulva te zien, terwijl er bij mannen haar groeit tussen beide openingen. Bij volwassen hamsters is het geslachtsonderscheid gemakkelijker te maken: als je van bovenaf kijkt, zie je dat vrouwtjes een afgerond achterwerk hebben. Dat van mannetjes loopt toe
in een punt.

Zowel een mannetje, vrouwtje als een jong hebben geen specifieke benaming.
Amadea