Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom likt mijn kat aan mijn neus?

Ik heb twee katten, de ene likt vaak mijn neus (echt alleen mijn neus, niet mijn hand ofzo) en de ander juist helemaal niet, die is meer van het kopjes geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat doet dit ook bij mij.
En als ik m'n ogen dicht heb, ook op m'n oogleden.
Ik heb wel eens gehoord dat het een soort 'liefkozing' is.
Je kat heeft een band opgebouwd met je,houdt(op zijn/haar)manier van je.
Ik denk dat dat best kan, mijn kat is in ieder geval altijd bij me,is superaanhankelijk,wil altijd op schoot en aangehaald worden en slaapt ook bij me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heeel herkenbaar:)
ik heb 3 katten 1 van de drie doet dit ook heel veel.
de andere wil de hele tijd bij je zitten (op schoot en tussen ons in) en de derde op de leuning en rugleuning van de bank, lekker dicht bij je.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mijn poes likt vaak mijn haar :-)
Vooral als ik er een bepaalde wax in heb, dan is ze niet bij mijn haar weg te slaan.
Het zal wel niet schadelijk zijn denk ik dan, want een kat zal niet snel iets nemen wat giftig is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volwassen katten likken/wassen elkaar (vooral hun kop) om te tonen dat ze van goede wil zijn, zodat ze hun onderlinge band kunnen versterken en dat is wat jouw kat ook met jou doet, is dus een heel goed teken!
Je andere kat toont hetzelfde door kopjes te geven,ze willen je in hun persoonlijke territorium betrekken door hun eigen geur aan jou af te geven en jouw geur op te nemen!

Hieronder een link naar een leuke bron over de lichaamstaal van de kat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding