wat voor vogel kan er bij een kanarie?

mijn kanarie is best aleen en ik wil er graag een tam vogeltje bij

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zet je niet gewoon een tweede kanarie er bij? Dat lijkt me het beste, ze spreken elkaars taal. Je kanarie zal blij zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zowiezo geen dwergpapegaai of een valkparkiet..een veel gemaakte fout tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een proxi-mus? sorry, kon het niet laten :P

Het beste antwoord

Kanaries zijn gemakkelijk te houden vogels, die prima samen gehouden kunnen worden met andere soorten zangvogels. Agressiviteit komt niet veel voor, meestal alleen bij twee mannetjes (die in de broedtijd om een pop vechten).

Dus je kunt het beste een vrouwtje van een andere zangvogelsoort erbij zetten.
Amadea
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Je kan er natuurlijk ook gewoon een kanariepop bij zetten. Ik neem aan dat je een mannetje hebt. Als je een goede grote kooi hebt en je geeft ze in het voorjaar een nestkastje en nestmateriaal, dan krijgen ze met een beetje geluk nog jongen ook. Dat is bij deze rustige vogeltjes een feest om mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BEDANKT ANE MAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andere antwoorden (3)

Nog een kanarie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook een tijdje gewild, uiteindelijk besloten het niet te doen:

* ze kunnen niet samen met kromsnavels
* ze kunnen wel samen met andere vinken, echter heb je kans dat de kanarie gaat paren met de vink.
* twee kanaries samen? kan alleen vrouw-man, mannetjes onderling geeft ruzie. Als je een vrouwtje neemt stopt je kanarie met zingen. (heeft een kanarie-kweker me verteld).

Het is de reden waarom ik mijn kanarie in zijn eentje laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen hoor dat klopt niet één mannetje met drie popjes en dan kan er gerust een mannetje bij als er nog meerdere popjes zijn en dat die stoppen met zingen is helemaal niet waar de mannetjes zingen tegen mekaar op zeker in de broedtijd.
Er kunnen ook best andere sijssoorten of vinksoorten bij gezet worden. In mijn volière zitten zelfs kleine kwartels die houden de bodem proper
10 maanden geleden