Mijn kat van 4 mnd valt mij aan als ik rondloop. Buiten doet hij het ook bij anderen. Hoe kan ik hem dit op een normale manier afleren?

Het is een lief maar héél speels katje. Hij kwam net kletsnat binnen, ik vermoed dat hij een emmer met water over zich heen heeft gekregen dus ik zou dit graag willen voorkomen voor hem maar ook dat hij anderen niet lastig valt.

Toegevoegd na 1 uur:
Hij speelt eigenlijk de hele dag, met touwtjes, balletjes, achter vliegjes aan e.d, dus wat dat betreft verveelt hij zich niet dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is je katje (al) geholpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, dat mag/ moet bij 6 maanden van het asiel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dat is juist. Ik had niet goed gelezen.....

Het beste antwoord

Het beestje is gewoon speels. Gaat vanzelf over of verminderen. Zodra hij meer water over zich heen heeft gekregen(grapje), zal hij daar vanzelf door leren.
De ene kat doet dit wel en de andere niet.
Ik had vroeger een kat die stond op de trap te wachten tot iemand langsliep en dan sprong hij op je rug....een hartverzakking, echt.
Maar het werd vanzelf minder na verloop van tijd, dus maak je niet ongerust, laat hem lekker buiten razen.
Misschien kun je de tuin met gaas dichten zodat hij in de tuin blijft, dan heeft een ander geen last van hem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, dan hoop ik maar dat het idd vanzelf over gaat!

Andere antwoorden (2)

Je hebt speciale klinieken voor een kat waar jij samen met je kat naar toe kan gaan om zo samen je kat te laten leren hoe een echte kat zich zou moeten gedragen. ik zou even rond kijken op het internet van waar je woont en waar zo katten gedrag centrum in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met alle respect GerritD maar in de avond je wakker blaffen hoort niet. ook al is hij zo jong. natuurlijk is hij jong en heeft hij aandacht nodig zo veel als het maar kan. maar dat kan ook in de middag. Ik zeg ook niet dat je in de avond nooit naar beneden moet komen voor je puppy maar de hond moet ook weten dat in de avond blaffen niet altijd lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uh....Funburb.... de vraag gaat over een kat????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh sorry ik heb me in de vraag vergist! was een beetje druk. Sorry!
Je kat heeft een jachtinstinct en die behoefte wordt waarschijnlijk niet bevredigd. Daar zul jij voor moeten zorgen. Opwindbare muisjes, een balletje aan een touwtje, veertjes. Wees creatief!