Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 2 goudvissen in een bak van 35x23x23 met steentjes op de grond en een waterplantje hoevaak moet ik die bak per week verschonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je ze pas hebt.
Heb je het loodje dat onderaan de plant zit eraf gehaald?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arme visjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60 x 30x 30 was al te klein voor twee goudvisjes
deze nieuw bak is maar de helft.
je hebt er niets van begrepen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor maar vond het veel te duur zo'n bak dus sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wou ze toch niet meer kweken dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te duur? Als je dieren houdt, zitten daar kosten aan vast. Koop anders een plastic goudvis, veel goedkoper.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Wanneer je een keer per twee weken ruim de helft van het water ververst zullen je goudvissen het goed doen.
Veel plezier ermee.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik deed dat elke week en mijn goudvis heeft iets van 5 jaar geleefd. Hij ging dood door een nieuw gekocht ziek plantje uit de dierenwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook vissen. In het begin deed ik het om de twee weken water verversen. Niet al het water eruit, want er zitten bacteriën erin doe juist goed zijn voor je vissen. Inmiddels verschoon ik het een keer per maand, gaat prima. Ze zwemmen als een vis in het water.

Wat je ook kan doen is een pompje erin. Voor zo'n 25 euro te koop in een dierenzaak/ vissenzaak. Dan is twee keer per jaar voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er aan hoe vuil de kom is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook goudvisjes in 1 bokaal met steentjes en 1 zuurstofsteen en ik ververst het water om de 2 weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een filter koopt hoef je maar 1 keer in de maand de kom te verschonen. Je moet de kom ook niet TE vaak verschonen, anders wordt het water te hard en dan sterven ze. Ik zou ze 1 keer in de 2 weken verschonen en dan iedere week 1/3 water uit de kom halen en bij vullen!! Dit werkt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding