Waarom zijn er wel kattenbakken, maar geen hondenbakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat een hond beweging nodig heeft. Minstens een uur wandelen met de hond, ook kleine hondjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wandelen kan toch altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten poepen ook vaak buiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Tamar , jammer genoeg wel.

Antwoorden (5)

Omdat katten zindelijk zijn en honden kun je blijkbaar niet aanleren om netjes in een bak te urineren. Ook zou de bak bij sommige honden dan te snel vol komen te zitten ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
honden en katten zijn allebei zindelijk.
en een hond kan je ook aanleren op de bak te gaan, ik heb het gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het (kleine) hondje van mijn ouders gaat wel op een bak
Ze gaat overigens wel vaak naar buiten hoor
Maar het kan wel
Door het verschil in de manier waarop we honden en katten houden. Met hun natuurlijke gedrag heeft het namelijk niks te maken ; zowel katten als honden zijn van nature niet geneigd hun behoefte voortdurend op een andere plaats te doen, en niet op één hoop.

Honden echter zijn we gewoon enkele keren per dag uit te laten (voor de beweging, en misschien ook wel een beetje de sociale contacten voor het baasje ;). Katten houden we voor een groot deel in huis. Niet alleen lopen ze slecht aan een riempje , het is ook niet hun natuur om commando's op te volgen. een plek om hun ontlasting te kunne begraven in huis appelleert wel aan hun instincten, dus een kattenbak is een prima tussenoplossing als je niet wilt dat je kat voortdurend poept in bloempotten of tussen stapels kleren of kranten.

Overigens kun je (kleine) hondjes ook we degelijk eren op de bak of op een krant hun behoefte te doen. Je doet ze daarmee echter we te kort, want een klein hondje heeft net zo goed (en vaak ook net zo veel) lichaamsbeweging nodig als een grote.

Toegevoegd na 54 seconden:
Er zijn overigens wel 'hondenbakken', maar die vinden we in de openbare ruimte : het zogenaamde hondentoilet. En het is wel zeker heel goed mogelijk je hond te leren daar gebruik van te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou wel een idee zijn om een hondebak in de tuin te maken, mits de ontlasting snel wordt opgeruimd, want anders gaat het erg stinken.
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Dit is toch geen antwoord op de vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen antwoord, nee. Een hond heeft beweging nodig, het is al erg genoeg dat mensen een hond in een bench stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je er niet mee naar buiten moet, dat heeft een hond zeker nodig. Ik zie alleen niet in waarom het beestje persé z'n behoefte buiten moet doen, op gezette tijden, terwijl de kat het altijd op de bak kan doen?
Er zijn wel degelijk hondenbakken. Honden toiletten voor in de tuin namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten hebben over het algemeen kleinere drolletjes dan honden. Ze maken een putje, doen hun behoefte en gooien het daarna weer dicht. Honden hun drollen zijn groter en ze laten die ook gewoon vallen. De hondenbak zou dus voor groter moeten zijn en zou meer stinken in huis.

Zoals bovenstaande antwoorden al aangeven: er bestaan wel hondenbakken voor buiten.