Waarom plassen en poepen de oppas honden in huis?

Ik heb tijdelijk 2 oppas honden van iemand in huis samen met mijn mijn reutje. Mijn reutje zelf is nu een half jaar en volledig zindelijk. De oppas honden zijn 3 ( teef ) en 6 jaar ( reu). Afgelopen nacht heb ik ze om half 12 uitgelaten en ze hebben hierbij alles gedaan. vervolgens komt mijn vriend om half 5 in de ochtend beneden en ligt de hele woonkamer vol met poep en plas van deze honden. Onze eigen hond slaapt boven in zijn eigen ''bed''. Deze oppas honden horen normaal gesproken zindelijk te zijn. waarom doen deze honden dit? we laten ze regelmatig uit zoals het hoort zeker 3/4 keer per dag. Soms wel 4/5 keer per dag. Wie kan ons helpen want echt goed voor onze vloer is dit natuurlijk niet en we beginnen er zo langzamerhand een heel zwaar hoofd in te krijgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Dit kan spaning zijn vanwege of uw hondje of vanwege de niet vertrouwde omgeving
11 jaar geleden
Spanning kan een rede zijn, maar ik denk eerder dat de honden de link die ze thuis wel hebben (nog) niet gelegd hebben bij jullie thuis.

Zie het een beetje als kinderen. Kinderen vinden het heel lastig te begrijpen dat er bij andere mensen thuis andere regels zijn dan thuis ; thuis mag ik mijn schoenen aan houden, bij oma mag ik voor het eten wel een koekje enzo enzo. Vaak raken kinderen daar van in de war en gaan daardoor vervelend doen.

Deze honden komen bij jullie in een nieuwe situatie terecht waar ze de regels van jullie nog niet kennen. Mss dat ze thuis in de bijkeuken moeten slapen of mss dat ze thuis is uitgelaten worden en dan eten krijgen.....al met al is het erg waarschijnlijk dat deze honden, ondanks het uitlaten, helemaal de weg kwijt zijn.......thuis hebben ze de link: in dit huis mag niet gepoept en geplast worden, dat moet buiten, geleerd. Bij jullie huis nog niet. Dat betekend dus dat jullie de honden "zindelijk" moeten maken zoals je een puppy zindelijk maakt....helaas!
Wel zullen de honden dat heel snel leren, maar het kost wel even weer inspanning...

Begin met de regelmaat....beter 3 keer een duidelijke uitlaatsessie dan 10 keer even de tuin in.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je informatie. Gelukkig wonen de eigenaren bij mij in de straat en heb ik een sleutel van het huis. Ik ga ze nu als ik weg ga gewoon naar hun eigen huis brengen en kijken of ze het dan ook doen. Zodra ik zelf thuis ben doen ze dit niet in mijn huis.
Het kan zijn dat ze een blaasontsteking hebben of zoiets. Als ze dit nog heel lang doen zou ik even langs de dierenarts gaan.