Wat te doen tegen een kat die erg verhaart?

Ik borstel me bijde katten 1x per week maar 1tje blijft ondanks dat erg verharen en dat eigenlijk het hele jaar door het zijn bijde binnen katten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer het eens met een furminator! Ideale dingen. En dan niet elke week, maar elke maand, want als je kamt geef je de huid een seintje om meer te verharen ;) Dat ze het hele jaar verharen komt doordat het binnenkatten zijn. Je kan ze ook voor het kammen wassen met een droogshampoo of foam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het voer wat ze krijgen is van grote invloed op de conditie van huid en haar; geef de katten dus hoogwaardig voer met een behoorlijk vleesgehalte en niet al te veel vulstoffen en additieven.
regelmatig een paar drupjes zalmolie over het eten bevordert de conditie van huid en haar ook.
verder kan een furminator goede diensten bewijzen; het ding is niet goedkoop, maar als je 'm eenmaal per maand gebruikt ben je al enorm veel haar kwijt.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een rubberen veger haal je ook veel haren van de kokosmat.
Rieneke1
11 jaar geleden
zalmolie koop je in de dierenspeciaalzaak.
je geeft maar een paar druppels per keer, ze raken er niet van aan de race. perfect fit is idd niet geweldig, iams of hills is een stuk beter qua vleesgehalte.
qua blikvoer is almo nature of een soortgelijk voer met hoog vleesgehalte aan te raden.
verder mag je kat gerust eens vers rauw vlees eten (geen varkensvlees).