Hoe kan ik de angst bij mijn katten weghalen?

Mijn 2 katten zijn bang voor visite. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik visite krijg de katten gewoon normaal hun ding doen en niet de hele dag of avond onder bed zitten?
Als ik alleen thuis ben, is er niets aan de hand. De 1 komt op me zitten en de andere naast me.
Ik heb ook al geprobeerd dat de visite ze negeren als ze wel even komen kijken, om het hoekje van de deur, maar dat werkt niet.

Ik zou willen dat ze niet zo zouden schrikken als de deurbel gaat.
Wat kan ik aan mijn bange katten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kijk, en dat is dus het verschil tussen honden en katten!
Honden (de meesten dan) zullen vaak super enthousiast zijn als er visite komt, maar de meeste katten kijken liever eerst de kat uit de boom...( vandaar dat spreekwoord!)

Als jou katten voor zichzelf besloten hebben dat ze visite niet op prijs stellen, zul jij je daar bij neer moeten leggen.
Zeker niet gaan pushen door ze aan te gaan halen en deuren dicht gaan doen....katten panikeren vrij makkelijk.

Als ze echt heel bang zijn, zou je kunnen proberen om de visite een bakje kattenvoer klaar laten maken en neerzetten voor de katten. De geur trekt toch soms wel even de aandacht en als ze zien dat de visite het geeft deze keer is er vast wel ietsje interesse gewekt......maar dat zal mss wel de enige interesse zijn die gewekt word want katten zijn superrrrr ijgenwijs!!!

Dus......wees gewoon een brave bediende voor je katten en maak leuke foto's van ze die je aan de visite laat zijn als jut en jul zichzelf niet laten zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het enige wat je kan doen, is normaal doen en de katten negeren, niet: ah poessie er is niks aan de hand hoor! dat moet je niet doen.

zodra de visite binnen is tegen de visite zeggen: niet de katten aaien, ze zoeken, tegen ze praten, gewoon negeren, als ze willen komen,komen ze, soms komt een kat op schoot zitten en vraagt een aai, maar dat kan even duren.

ik heb hetzelfde gehad en eerlijk is eerlijk niet iedere kat is een "visite"-kat, de een verdwijnt naar boven, de ander komt om aandacht vragen!

als ze schrikken van de deurbel, komt dat vaak omdat jij er van schrikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon je katten lekker hun gang laten gaan, sommige katten zijn gewoon niet ingesteld op vreemden. Hoe vaak krijg je bezoek? Als dit niet zo vaak is zou je rustig bezoek kunnen uitnodigen om te oefenen. Dus gewoon een persoon die komt theedrinken, voor een half uurtje eb dan weer gaat. En dat regelmatig, soms wat langer, soms 2 mensen. Niet teveel drukte, en niet teveel van de katten verlangen. Wat je ook kunt proberen is voordat de visite komt feliway spray of stekker gebruiken, en de katten wat valeriaan of bach rescue remedy geven. Dit werkt rustgevend en geeft een veilig gevoel in stresssituaties!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een van mijn katten heeft daar ook last van die reageert al als er iemand in het portiek komt ,hoeft nog niet eens binnen te komen ,dan vliegt hij naar boven of katte klep naar buiten .tegenover mij is het een schoot kat en kroel kat,de ander heeft nergens last van,zelfs hondjes mogen binnen en zij is de baas.beiden komen uit het asiel en wonen al 10 jaar bij mij dus ik denk dat je ze gewoon hun gang moeten laten gaan want een kat is moeilijk iets aan te leren en ze doen toch wat ze denken dat het beste voor hun is .laat ze gewoon hun gang gaan je hebt ze toch voor jou plezier en niet voor je visite