Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel voer moet ik me kitten geven ? ik geef hem nu 1 zakje whiskas en soms een snoepje maar hij is nog mager dus ik weet niet of dat voldoende is

En nog een andere vraag..
wanneer kan een kitten egt naar buiten dus niet in de tuin maar gewoon lekker buiten laten wandelen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
923

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je een kitten hebt, kan je het vergelijken met een baby/kindje, die eten omdat ze honger hebben, niet om een andere reden, zoals: lekker, dus veel eten; of moe, dus weinig eten, een kitten eet zoveel als nodig is, dus mag je zeker meer geven.

Toegevoegd na 5 minuten:
met naar buiten gaan, wandelen, moet je uitkijken:
(informatie uit bron:)

Naar buiten?

Wilt u uw kitten naar buiten laten, houdt dan rekening met een aantal zaken...
Katten die buiten komen leven gemiddeld korter.
Het is nu eenmaal zo dat er altijd het risico van auto-ongelukken bestaat.
Het risico op besmettelijke aandoeningen is een stuk groter dan bij binnenkatten, jaarlijkse vaccinaties, regelmatige ontworming en vlooienbestrijding is dus des te belangrijker.
Katten willen nog wel eens blijven hangen aan hun halsbandjes, wilt u dat uw kat toch identificeerbaar is dan kunt u beter uw kitten laten chippen.

>>>Wanneer mag mijn kat naar buiten?
>Vanaf 6 maanden kunt u uw kat naar buiten laten. U kunt het beste de kat langzaam laten wennen aan het buitenleven. Laat uw kitten voor die tijd al regelmatig de tuin verkennen, of op uw arm of aan een tuigje.

Heeft u uw kat 's nachts liever binnen? Geef uw kat dan eten op een vaste tijdstip. Uw kat zal er echt voor zorgen op dit tijdstip thuis te zijn. U kunt dan de deur of het kattenluik sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan!

Andere antwoorden (1)

Je mag een kitten onbeperkt eten geven.
Het beste is om de Whiskas achterwege te laten want zo goed is Whiskas niet.
Het beste kun je een goed merk brokjes geven en dan gewoon de bak vullen als deze leeg is.

Ik zou voorlopig je kitten nog even binnen houden tot hij/zij helemaal gewend is aan huis en dan in de tuin,wel erbij blijven zodat je kitten er niet ineens vandoor gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding