Paling als aquariumvis. kan dat ?

Lijkt me leuk, een keer per maand een varkenskop voeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja lachen joh! Hi-la-risch!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Mriek... lol :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leukeleen, ik denk dat je niet een juist beeld hebt van een paling als je dit soort vragen stelt. o.a. een varkenskop voeren.... ben je niet in de wat met een bepaalde pirahna soort toevallig? voor en kat vang je toch ook geen struisvogel die je in de woonkamer neetlegt, als kattenbrokken ook prima zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kat en een paling zijn niet vergelijkbaar. Ik weet zeker dat een paling aaseter is. Dank zij andere antwoorden weet ik nu dat ie niet geschikt is als huisdier. Mijn katten hoef ik geen struisvogel te voeren die vangen zelf wel lieve kleine nederlandse vogeltjes naast het voer wat ze ruim voldoende krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb jaren op paling gevist dus weet wel wat ze eten. de verhalen van een paardenkop of een lijk waar palingen inzitten en waarmee men palingen kan vangen. palingen kruipen in kleine ruimtes, en als een overschot er maar lang genoeg in ligt trekt het zeker paling, maar omdat er diertjes in gaan leven waar de paling van smult. dat een paling ook aas eet, net als levende dieren doet hier niets aan af. ik weet ook dat een kat heel wat anders is dan een paling, maar het ging om de overdreven voerwijze (context van het verhaal dus)

Het beste antwoord

lijkt me geen succes. paling zie je niet eens omdat die in de modder ligt en wat denk je dat je water doet van een varkens kop? ik denk dat je best een serieus filter nodig gaat hebben, en ook voor de lucht die dit gaat verspreiden.

maar als je zou zorgen voor een constante circulatie met een sloot, en de bak is groot genoeg....en jij ( die uitgebeende kop moet er ook een keer uit ) en je gasten hebben en sterken maag... ja het zal vast wel lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat kan niet. De paling is bodembewoner van sloten, plassen, meren en rivieren. Overdag houdt hij zich schuil en 's nachts is hij actief.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
stromend water, een dier wat beter kan ontsnappen dan houdini, aan de wandel gaat, en wat vaker moet eten dan 1 x per maand.

ze eten dode dieren, maar geen voedsel wat niet meer vers is (wat velen wel denken) dus die varkenskop daar heeft die paling niets aan. (paar happen, een gore bak, en een stinkzooi aan afval waar je het zelf mee uit kan zoeken)

het #kan# dus wel, maar je doet de paling en jezelf er geen plezier mee.
als het welzijn van het dier er niet toe doet is het idd een kwestie van wel of niet kunnen omdat je je eigen belang als prio kan zien ipv dat van het dier zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Ik stel deze vraag natuurlijk niet voor niets, ik zal het niet doen. Suggesties voor een ander orgineel ander huisdier ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mieren! zijn facinerende beestjes om naar te kijken, makkelijk te houden en er bestaan speciale mierenaquariums.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker heb ik een idee hierbij:
een huisdier zoek je niet uit op originaliteit, maar omdat je het die wat kan bieden en het in je situatie past, en de garantie kan geven dat het blijft passen voor zolang het dier leeft. originaliteit is geen basis waarop je een dier aanschaft. mijn suggestie: ga niet op zoek naar 'iets' wat je aan kan schaffen, want elk huisdier kost geld tijd, en aandacht.
dat kan je niet afraffelen, ook niet als later de schik van het originele af is. een huisdier is wat anders dan rondkijken in de stad met het idee dat je wat aan gaat schaffen op het moment dat je een ingeving of een idee krijgt bij iets wat je wel aanspreekt en het daarom maar aanschaft. miskopen heet dat bij voorwerpen en bij dieren noemt en dat impulsaanschaf zonder verder te denken dan de neus lang is. sorry, maar heb teveel van dat soort afdankertjes opgevangen en daar waar mogelijk herplaatst om op je vraag spontaan te reageren. kortom: het is niets persoonlijks naar jouw toe, maar dit soort dingen zijn me een doorn in het oog en heb beslist geen begrip voor dit soort 'motivaties' om een huisdier aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een teddybeer! Hij vindt alles leuk, zelfs voetballen, je hoeft niet met hem uit wandelen als het regent en hij kruipt alleen bij je op schoot als je dat echt wilt.