Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe een 2de hands aquarium grondig schoon te maken?

Ik ga vandaag een 2de hands juwel rio 180 aquarium overnemen van iemand. Hier hebben voorheen schildpadden in gezeten en wil er nu vissen in houden.

Hoe kan ik deze het beste schoonmaken?

Kokend water?
Azijn?
schuursponsje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een 2e hands aquarium moet eerst goed schoongemaakt worden (ruiten met nieuw pannensponsje van alg en aanslag reinigen.) en dan liggend op de zijkant meerdere malen goed gespoeld worden met warm water en vervolgens met koud water. Laat het aquarium een week droog staan, zodat een eventueel ingebouwde achterwand flink gestofzuigd kunnen worden.
*Een 2e hands aquarium waar ziekte in is geweest, gewoon 2-3 dagen vol laten staan met chloorwater. (Vergeet hierbij niet de pomp, verwarming, etc. ook goed te reinigen.) Daarna op de zijkant leggen en meerdere malen met warm-heet water uitspoelen.
Dan de ruiten goed reinigen en een paar dagen in koud water laten staan. Vervolgens een paar maal flink uitspoelen met koud water.
Ook dit aquarium een week droog laten staan om daarna goed te stofzuigen.

Toegevoegd na 32 seconden:
http://www.aquakoud.nl/werkwijze.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alvast een tip, wist je misschien al, ik heb wel eens gehoord van aquaria die zijn schoongemaakt met schoonmaakmiddel. De vissen hebben het niet overleefd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding