Hoe mijn hond leren omgaan met andere honden ?

Mijn hond (jack russel) blaft altijd als hij een andere hond tegen komt je hoort hem van 3 straten ver !! Ik schaam me er soms echt voor iedereen kijkt me aan !! Wat moet ik doen ?? Alvast heel erg bedankt !! Alle tips zijn welkom !!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had je in je vorige vraag al verteld wat het beste is voor je JR.
Dit zal het blafprobleem ook voor een groot gedeelte oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk alvast elke werkdag om 19.00 op NGC naar Cesar Millan,je ziet dit probleem vaak voorkomen en krijgt uitleg wat je hiertegen kunt ondernemen.
Ivana
11 jaar geleden
Maria heeft gelijk. Je kunt bezig zijn met dat blaffen, maar zolang jouw hond jou niet ziet als leider, krijg je dit er niet uit. Het feit alleen al dat hij trekt aan de lijn, is een teken dat jij de baas niet bent.
Inderdaad kan je iets opschieten met de lessen van Cesar, maar dan moet je goed luisteren en niet eigenwijs willen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ivana. Het klopt helemaal,de hond ziet vs absoluut niet als leider en daar moet eerst aan gewerkt worden voordat je verder kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook op deze vraag wil ik je op het hart drukken om een hondenschool te zoeken. Je doet jezelf en je hond en een groot plezier mee!! Succes!

Het beste antwoord

wat het beste werkt, is belonen van goed gedrag.
als jack (je hond) begint met blaffen, maak je een geluid: sssssst, net als tegen kinderen, dat ze stil moeten zijn.
eerst zal de hond je verbaast aankijken of zelfs negeren, een aandachts tikje met je voet (kijk hiervoor EERST een keer naar het programma van ceasar milan op nat. geo iedere avond 19.00uur en in het weekend 's middags) dus NIET dit doen VOORDAT je ceasar milan het hebt zien voordoen!
ZEER BELANGRIJK !

als je het volhoudt om consequent te zijn, zal jack (je hond) dit leren of beter afleren.

vanavond: 19.00uur op nat.geo. ceasar milan !

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga met hem op een socialisatiecursus. Beloon hem elke keer voor goed gedrag en "straf" hem voor elke keer dat hij niet luistert. (Geef maar een flinke ruk aan de riem als hij niet luistert). Na verloop van tijd leert hij het verschil tussen straffen en belonen.
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Wat jij hier vertelt zijn de ouderwetse 'maniertjes'. Eerst moet de rangorde goed zijn: leider en volger, dan pas kan je verwachten dat de hond je commando's accepteert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een min voor de flinke ruk aan de lijn. Als je doelt op het doorbreken van het ongewenste gedrag(blaffen) is juist een klein trekje, duwtje of een pssssst al voldoende om de aandacht even te doorbreken. Een flinke ruk heeft geen meerwaarde en is ook nog eens niet zonder gevaar voor letsel. Dit was mijn gemotiveerde min -