Hoe kan ik mijn hond trainen ?

Mijn hond (jack russel) zou ik graag trucjes leren en leren omgaan met andere honden en poezen enzo, maar hij is echt zo koppig als een ezel !! Jammer genoeg blaft hij altijd als er een hond voorbij komt, ik schaam me er echt voor en eens lekker wandelen lukt ook niet zoals ik het wil ! Hij trekt ook altijd aan de riem. Voor hondenschool heb ik helaas echt geen tijd mijn werk is namelijk verschrikkelijk druk ! Iemand tips ?? Alvast bedankt !!!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik stop al mijn vrije tijd in mijn hond voor het geblaf en omgang ter verbeteren !! Mijn werk is idd. Druk maar mijn hond is nooit alleen thuis (bijna nooit) en krijgt heeeel veel aandacht !! Ik wandel ook meer dan 1 uur met mijn hond per dag, voor zijn band met andere honden te verbeteren !!

Weet jij het antwoord?

/2500

Op een hondenschool leer je o.a. een hond belonen als hij/zij iets goeds doet. Dat kun je dus doen met kleine, lekkere brokjes. Hondenschool is echt de beste optie. Als je daar geen tijd voor hebt heb je waarschijnlijk ook niet genoeg tijd om dit intensief met je hond te trainen.

Als ik zo lees dat je al geen tijd hebt voor een hondenschool,denk ik dat je je hond veel te weinig aandacht en energie geeft,je hebt een JR en dit zijn juist honden die heel veel energie hebben en waarmee gewerkt moet worden. Ik vermoed dan ook dat dit de reden is dat je JR zich zo gedraagt,geef je hem de tijd en energie die hij nodig heeft,dan zul je zien dat je probleem al een stuk minder zal worden want je JR verveelt zich nu. Probeer er toch meer tijd in te steken of dat je iemand weet te vinden die de hond kan laten uitrazen en probeer toch een hondentrainer te vinden die op het tijdstip kan dat het jou uitkomt,er zijn ook trainers die aan huis komen en je privéles geven.

Tijd vrijmaken om met de hond naar een hondenschool te gaan. Wandel desnoods een dag in de week wat minder, en besteed die dag een uur aan een hondenschool. Je hond raakt daar ook zijn energie kwijt, dus die zal het echt geen probleem vinden om wat minder ver te wandelen. Verder als tip: laat de thuisblijven met de hond oefenen. Simpele dingen als zit en af aanleren. Mentale inspanning is bij honden als jack russels ook van groot belang! Vind de hond rennen leuk... Laat de thuisblijver de hond leren te apporteren. Maar ik denk dat het vrijmaken van tijd voor een hondenschool van essentieel belang is!! Succes!

ah, je wil dus van alles en nog wat maar je hebt nog geen tijd om het dier te leren dat ie niet aan de riem mag trekken? we praten niet over een grote Deen of wolfshond? oefen eerst eens om het dier normaal aan de riem te laten lopen. hier heb je echt geen cursus voor nodig. als dit je niet gaat lukken valt er helemaal niets te trainen. de hond is er wel klaar voor, maar jij moet zelf leren hoe je een hond wat kan leren. als je hond aan de riem blijft trekken zal zijn band (omgang) met anderen honden nooit beter worden. hij loopt voorop, en hij blaft ook hierbij? hoe dan ook, hij geeft bepaalde signalen af waarop honden reageren en dan is het lastig maatjes te maken op het hondenveld. al zou je 5 uur per dag lopen, dan zet dat nog geen zoden aan de dijk. laat hem dagelijks (als ie niet te jong is, en het niet te warm is) eerst eens naast de fiets lopen, en probeer dan of ie normaal aan de riem kan lopen. zolang ie dat niet doet heeft al het andere geen zin. een JR is een terrier, en in de regel lekker onafhankelijk en zelfstandig, dat is niet anders. ze zijn echter ook heel slim en pakken snel dingen op. als jij al je vrije tijd in de hond steekt, en het op je werk druk is (geen thuiswerk neem ik aan?) en de tijd kan vinden om elke dag een uur met je hond te wandelen: hoe kan je dan geen tijd vinden om met het dier op cursus te gaan? ik snap dat je je best doet, maar je moet wat anders proberen want dit werkt dus niet zoals je zelf ook al hebt gemerkt. Toegevoegd na 25 minuten: ik lees dat je de hond pas hebt: neem eens contact op met het asiel en vraag hier om tips. (zie verder in reacties)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100