Hoe kan ik mijn hond trainen ?

Mijn hond (jack russel) zou ik graag trucjes leren en leren omgaan met andere honden en poezen enzo, maar hij is echt zo koppig als een ezel !! Jammer genoeg blaft hij altijd als er een hond voorbij komt, ik schaam me er echt voor en eens lekker wandelen lukt ook niet zoals ik het wil ! Hij trekt ook altijd aan de riem. Voor hondenschool heb ik helaas echt geen tijd mijn werk is namelijk verschrikkelijk druk ! Iemand tips ?? Alvast bedankt !!!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik stop al mijn vrije tijd in mijn hond voor het geblaf en omgang ter verbeteren !! Mijn werk is idd. Druk maar mijn hond is nooit alleen thuis (bijna nooit) en krijgt heeeel veel aandacht !! Ik wandel ook meer dan 1 uur met mijn hond per dag, voor zijn band met andere honden te verbeteren !!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Tijd maken voor je huisdier, en al die drukte lijkt mij ook niet goed voor jou
Ivana
11 jaar geleden
Volgens Cesar Millan ben je geen leider als je het geblaf van je hond niet in de hand kan houden. Het trekken aan de riem is daar ook een voorbeeld van. De hond hoort jou te volgen en niet andersom. Als de hond vooruit loopt heeft hij de leiding en heb jij niets in te brengen.
Je moet zorgen dat hij naast je loopt zonder spanning op de lijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal mee eens Ivana, maar het is lastig uitleggen hoe je dit voor elkaar kan krijgen als je aan de andere kant van het scherm zit :) @Gast kunnen ze bij het asiel je hier niet mee helpen? ik lees dat je je hond nog maar net hebt.
in feite is het vrij simpel hoor, maar er komen een paar kleine dingen bij kijken die je maar net ff moet weten en waar je op moet letten, das alles. krijg een beetje de indruk dat je je aangevallen voelt gezien je toevoeging, maar m.i. denk ik niet dat je goede wil, de moeite die je doet, en de manier waarop je omgaat met de hond een punt van discussie is. (in ieder geval niet wat mij betreft) het zijn de kleine dingen in de interactie tussen jou en de hond die het 'm doen, maar dat wil niet per definitie zeggen dat je het 'niet goed' doet mocht je deze indruk krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(kan jou geen PB sturen merk ik, dus doe het ff zo) als je in de omgeving van apeldoorn/deventer (eventueel Tiel) woont wil ik met alle plezier even meekijken met je om te zien wat er op een andere manier kan zodat de hond het wel oppikt en jij weet waar je -nog meer- op kan letten om dit gedrag te voorkomen zodat je eigenlijk niets hoeft af te leren omdat de hond het dan niet meer doet. zo kan je leren waar de hond spanning opbouwd en hierop in te spelen en hier op in te spelen en het zelf ook kan voorkomen. door hiermee te oefen en heb je het zelf (ook) in de hand.
leren naast de fiets te lopen is ook zo gepiept bijvoorbeeld, maar ook hier is de interactie van belang zodat de hond snapt wat jij wil en hier zonder verzet het plezier van inziet waardoor ie juist gemotiveerd is en blijft. woon je in de aangegeven regio wonen stuur me dan gerust een PB-tje. (ik doe dit regelmatig en met plezier, dus vandaar deze optie)

Antwoorden (4)

Op een hondenschool leer je o.a. een hond belonen als hij/zij iets goeds doet. Dat kun je dus doen met kleine, lekkere brokjes.

Hondenschool is echt de beste optie. Als je daar geen tijd voor hebt heb je waarschijnlijk ook niet genoeg tijd om dit intensief met je hond te trainen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik zo lees dat je al geen tijd hebt voor een hondenschool,denk ik dat je je hond veel te weinig aandacht en energie geeft,je hebt een JR en dit zijn juist honden die heel veel energie hebben en waarmee gewerkt moet worden.
Ik vermoed dan ook dat dit de reden is dat je JR zich zo gedraagt,geef je hem de tijd en energie die hij nodig heeft,dan zul je zien dat je probleem al een stuk minder zal worden want je JR verveelt zich nu.

Probeer er toch meer tijd in te steken of dat je iemand weet te vinden die de hond kan laten uitrazen en probeer toch een hondentrainer te vinden die op het tijdstip kan dat het jou uitkomt,er zijn ook trainers die aan huis komen en je privéles geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
PLUS
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ivana
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hond JR is echt super rustig !! Ik maak er zo veel mogelijk tijd voor !! Hij wil altijd op de schoot en springt 4 meter hoog voor een snoepje !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel zijn,maar het is rasgebonden bij een JR,het zijn jachthondjes die echt heel veel beweging nodig hebben om hun overtollige energie kwijt te kunnen,je zou misschien ook stukken kunnen gaan fietsen met je JR.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fietsen lukt helaas niet zo heel goed, ik oefen het wel ! Dank u
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij nooit alleen is dan zijn er toch meer mensen om hem de beweging te geven die hij nodig heeft of naar de hondenschool te gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
altijd op schoot springen is een plek opeisen. meters hoog springen is een gebrek aan respect omdat ie zich in de positie voelt om het lekkers op te eisen. als je dit soort dingetjes aan banden legt: op schoot prima, maar IK bepaal wanneer en hoe lang. een koekje prima, maar je blijft rustig zitten tot Ik het geef, we gaan niet zelf pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@imatia, een +je uiteraard. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je euca. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oeps, volgens mij zaten mijn vingers naast de juiste toetsen bij het pogen je naam te typen. (het lijkt er niets eens op!) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit euca,ik had het door dat het voor mij bedoeld was. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)))
tja....dat ik wartaal kon speken is mijn niet geheel onbekend, maar dat ik het ook kon typen....! kunstig dat je het kon ontcijferen! ik moest het zelf ff een paar keer overlezen (..huh..'what the....f?!) ach ja, 't zal het blonde aspectje zijn ;-))
Tijd vrijmaken om met de hond naar een hondenschool te gaan. Wandel desnoods een dag in de week wat minder, en besteed die dag een uur aan een hondenschool. Je hond raakt daar ook zijn energie kwijt, dus die zal het echt geen probleem vinden om wat minder ver te wandelen.
Verder als tip: laat de thuisblijven met de hond oefenen. Simpele dingen als zit en af aanleren. Mentale inspanning is bij honden als jack russels ook van groot belang! Vind de hond rennen leuk... Laat de thuisblijver de hond leren te apporteren.

Maar ik denk dat het vrijmaken van tijd voor een hondenschool van essentieel belang is!!

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah, je wil dus van alles en nog wat maar je hebt nog geen tijd om het dier te leren dat ie niet aan de riem mag trekken? we praten niet over een grote Deen of wolfshond?

oefen eerst eens om het dier normaal aan de riem te laten lopen. hier heb je echt geen cursus voor nodig.
als dit je niet gaat lukken valt er helemaal niets te trainen. de hond is er wel klaar voor, maar jij moet zelf leren hoe je een hond wat kan leren.

als je hond aan de riem blijft trekken zal zijn band (omgang) met anderen honden nooit beter worden.
hij loopt voorop, en hij blaft ook hierbij? hoe dan ook, hij geeft bepaalde signalen af waarop honden reageren en dan is het lastig maatjes te maken op het hondenveld.
al zou je 5 uur per dag lopen, dan zet dat nog geen zoden aan de dijk.

laat hem dagelijks (als ie niet te jong is, en het niet te warm is) eerst eens naast de fiets lopen, en probeer dan of ie normaal aan de riem kan lopen. zolang ie dat niet doet heeft al het andere geen zin.

een JR is een terrier, en in de regel lekker onafhankelijk en zelfstandig, dat is niet anders. ze zijn echter ook heel slim en pakken snel dingen op.

als jij al je vrije tijd in de hond steekt, en het op je werk druk is (geen thuiswerk neem ik aan?) en de tijd kan vinden om elke dag een uur met je hond te wandelen: hoe kan je dan geen tijd vinden om met het dier op cursus te gaan?

ik snap dat je je best doet, maar je moet wat anders proberen want dit werkt dus niet zoals je zelf ook al hebt gemerkt.

Toegevoegd na 25 minuten:
ik lees dat je de hond pas hebt: neem eens contact op met het asiel en vraag hier om tips.

(zie verder in reacties)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het goed is hebben ze verteld dat je kan bellen bij vragen, en loopt daar een gedragsdeskundige.
wist je niet dat deze hond dit gedrag had overigens? (hebben ze niet verteld, of je bent niet een paar keer met de hond gaan wandelen om hem met versch. situaties te confronteren om te kijken wat de reactie was? deed de hond het netjes maar nu niet meer? *STEL* dat jij om welke reden dan ook dit gedrag niet kan veranderen met alle goede wil die je hebt, zit je nog een aantal jaar aan een hond vast.
zie je dit niet zitten, en is er geen enkele optie haalbaar om hier wat mee te doen, maak dan een keuze. voor jouzelf en voor de hond. een keffer is gewoon niet prettig, en voor beiden is het niets om een hond niet los te kunnen laten zodat het kan spelen met andere dieren.
ik zeg dus NIET dat je m terug moet brengen, maar geef aan dat ALS er geen haalbare optie is en komt je aan het dier en aan jezelf moet denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Inderdaad niet te warm als er gefietst wordt,was ik even vergeten te melden bij mijn eigen antwoord bij de reactie's. Zelf hield ik de limiet van max 20 graden aan,maar liever nog iets minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yep, hier net zo. vanmiddag is ze ook ff meegeweest naast de fiets omdat ik de kids +/_ 300 meter verderop op moest halen, maar normaal loopt ze niet naast de fiets met dit weer.
vanmorgen had ze haar fietsronde al gehad overigens. (klein nadeeltje al dat gefiets: haar conditie is prima. ze is een pain in the ass om 'af te matten' (op een gezonde dan he) :) tja, niet fietsen als het te warm is...
dingen kunnen voor jezelf zo logisch zijn dat uitleg erbij in schiet soms. men kan niet overál aan denken toch? :) thanx voor het.....euh... plusje???
;-p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan euca.
En dan nog zie je mensen met bloedheet weer met de hond naast de fiets,onvoorstelbaar.