Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bijt mijn kat steeds in mijn haar?

Ik heb 2 katten. Alleen 1 ervan (vrouwtje) bijt steeds in mijn haar. Als ik mijn mijn hoofd dicht in haar buurt heb. En na dat bijten word ze ook ineens heel lief en gaat ze vaak op haar buik rollen. Ik vind het wel schattig maar ook apart. De andere kat doet het nooit. Waarom zei wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat bijt in mijn haar als ik onder de douche vandaan kom.
Dan gaat hij op m'n schouder liggen met z'n pootjes om nek en blijft daar dan wel een kwartier liggen kauwen op mijn haar.
Als ik gezwommen heb en mijn haar ruikt nog naar chloor doet hij het ook en dan wordt hij helemaal wild van die lucht en gromt er ook bij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

meeste vrouwelijke katten zijn heel zorgzaam het bijten in je haar kan dus een teken zijn dat ze je wilt verzorgen als haar eigen kitten nog een reden kan zijn dat ze gewoon wilt spelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn kater doet dit heel vaak, komt bij me liggen, voor me, in mijn armen, maakt niet uit, strekt zich en buigt dan naar voren, pakt een lok en gaat die uitgebreid wassen en inderdaad af en toe bijten, uitgebreid ja lees eindeloos...
op het moment dat je denkt: nu is het wel genoeg! tenslotte jij zit steeds voorover met je hoofd naar katlief toe en hoewel je weet dat het voor de kat genieten is, valt er voor de mens in deze niet heel veel te genieten, meer te ondergaan, voor ons is het meer het idee!
als katlief klaar is, draait hij en nestelt zich in een fijne pose en wenst dan uiteraard verwend te worden met een knuffelrondje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding