Worden hondenspeeltjes getest op (kankerverwekkende) weekmakers?

Kinderspeelgoed wordt getest op weekmakers omdat deze kankerverwekkend zijn. Maar hoe zit dit eigenlijk bij speeltjes voor de hond of kat? In verhouding kauwen, sabbelen en spelen zij meer met deze speeltjes dan een jong kind met een stukje speelgoed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, ik kan het helaas niet vinden voor nederland, dus ik ben bang van niet. http://www.whole-dog-journal.com/issues/11_4/features/Dog-Toys-Containing-Toxic-Chemicals_16021-1.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik betwijfel het, omdat er veel goedkope rommel te verkrijgen is, en er bv ook kauwstaafjes verkocht worden waar karton in zit. wellicht zijn er ook fabrikanten die hier wel op letten, maar kan hier niets over vinden op het net. goeie vraag!

Antwoorden (1)

Ik weet niet of ze het echt testen, maar weekmakers komen wel degelijk voor in hondenspeeltjes. Hieronder een stukje van de site die ik vond:

Kunststof speelgoed is meestal gemaakt van PVC. PVC leidt tot dioxine en uit Nederlands langdurig onderzoek blijken de schadelijke effecten van dioxine op kinderen. Daarnaast wordt meer dan 90% van de weekmakers gebruikt in PVC en komen er zelfs nog verboden weekmakers voor in kinderproducten.
PVC zit in badspeeltjes, bijtringen, slabbetjes, hondenspeelgoed, etc.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!