mijn dierenwinkel hulp zij: dat je sluierstaart vissen in een kom kan. maar nu lees ik overal dat het ik een aquarium moet. maar wat moet het nou?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

veel personeel van dierenspeciaalwinkels wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken.
vissen, van welke soort dan ook, horen in een ruime bak.
een kom is sowieso niet geschikt, die is vaak te klein, en loopt naar boven taps toe, zodat het wateroppervlak kleiner is en er minder zuurstof in het water komt.
Rieneke1
11 jaar geleden
Vissen kunnen inderdaad in een kom, maar inmiddels is iedereen het er wel over eens, dat dat voor een vis, eender welke vis, niet de ideale huisvesting is, en dat je zelfs eenvoudige guppies en goudvissen beter in een vierkante bak (aquarium) kunt houden.

Als de omstandigheden voor het dier voor jou niet zo belangrijk zijn, en je de vis voornamelijk voor de sier gekocht hebt, kan een kom er best mee door. Ben je meer met het welzijn dan met het uiterlijk van het dier begaan, dan is een aquarium, voorzien van filters, pompen en andere zaken die de waterkwaliteit optimaal houden, een betere keus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Persoonlijk verbaast het mij dat er NOG STEEDS kommen verkocht worden, omdat we al meer dan ...20 ? jaar weten dat die geschikter zijn voor snoepjes of planten dan voor levende dieren. Het belang van de dierenwinkel ligt - helaas- in de regel meer bij de omzet dan bij het welzijn van dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach gut - een vissenkomverkoper (of -eigenaar). ;)
Het enigste belang van een dierenwinkel is om te verkopen.
Terwijl andere misschien meer denken aan het belang van de vis.
Eigenlijk moet je gewoon een grote aquarium hebben, hoe groter, hoe beter. Hoe kleiner, hoe zieliger.
Maar een kleine kom waar ze allen rondjes kunnen zwemmen is mishandeling.