Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom eet mijn russische dwerghamster alleen de zonnebloem pitten?

Ik had maandag een russische dwerghamster gekocht en voer. maar ik zie dat hij alleen maar de zonnebloempitten eet. maar de rest niet... de harde brokken, pinda's en al die andere voer die daarbij zit. hij eet wel groentes zoals tauge sla en wortel. is dit slecht voor mijn hamster? dat hij dat andere voer niet eet wat erbij hoort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het voedsel wat hij niet eet die moet je laten liggen en niet verversen. Hij zal geen keus hebben en zal de overige voedsel eten. Probeer een tijdje geen zonnebloempitten te voeren. Hij went van zelf aan de brokken en pinda's etc . Ik heb zelf een konijntje thuis en met hem was het zelfde gebeurd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ik dan ook stoppen met groenvoer geven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het niet teveel geven. Dit kan zorgen voor diaree en dat stinkt echt verschrikkelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef ook niet echt teveel. ik geef hooguit een klein stukje wortel/sla of 1 taugé per dag.

Andere antwoorden (1)

Die zonnebloemptjes vind ie gewoon t lekkerst! De rest eet hij ook wel op als je het niet bijvult. Hij wel alle soorten brokjes nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding