Hoe hoog kan een dwergkonijn spingen?

Ik heb een buitenren gekocht van 63 cm hoog, kan mijn dwergkonijn daarover heen springen? Zoja, wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (3)

63cm is wel voldoende hoog,konijnen zijn gravers,dus zeker opletten dat hij niet onder de afsluiting kan.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry?? Mijn konijn is over de 70 centimeter gesprongen. Nu, met het groentenet erover, wordt dat lastiger, maar hij blijft kijken of hij er nog over kan springen.
Mijn dwegkonijntjes kunnen er overheen, is nog maar 1 x gebeurd, maar kans is zeker aanwezig, als je van die losse hekjes hebt met die pinnen moet je ook heel erg oppassen met het deurtje wat er in zit, die maken ze hier ook van alle kanten open, ook duwen ze de rekjes zo met hun neus omhoog dus ook goed de grond in steken, ik heb overal van die tyrap's gebruikt voor de zekerheid.. Je kan bij de meeste bouwmarkten een vijvernet kopen, dat kan er prima overheen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wereldrecord staat momenteel op bijna 1 meter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_show_jumping

Mijn dwergkonijn vond het hekje van 70 centimeter niet hoog genoeg. Er hangt nu een net overheen om directe jump-pogingen te voorkomen. Graven heeft hij (nog) niet ontdekt, hij blijft teveel interesse houden in de hoogte van het hek.

Maar niet elk konijn heeft de neiging om erover te gaan.
Hetzelfde hek heeft mijn vroegere dwergkonijn bijna 10 jaar lang gewoon binnen gehouden, zonder net of wat dan ook.