Hoe hoog kan een dwergkonijn spingen?

Ik heb een buitenren gekocht van 63 cm hoog, kan mijn dwergkonijn daarover heen springen? Zoja, wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

63cm is wel voldoende hoog,konijnen zijn gravers,dus zeker opletten dat hij niet onder de afsluiting kan.

Vooralsnog kan je iets over het hok doen zoals gaas, wat zelfs dwergkonijnen kunnen best hoog springen! Die van mij ooit vond 75 cm (wel met 150 cm lengte) de moeite waard om uit te springen want hij wilde zo graag lekker bij me zijn de hele dag ;) Op deze site site ZEER goede adviezen , ook over de huisvesting. Ben daar paar keer geweest (soms wat doneren aan hooi of stro of een gewond diertje brengen) en ze zijn echte kenners en alles is kraakhelder fris en veilig voor de konijnen en cavia's! http://www.knaagdierenopvangsnuitje.nl/index.php/verzorging/konijnen/ren.html Succes en veel plezier nog met je konijn!

Mijn dwegkonijntjes kunnen er overheen, is nog maar 1 x gebeurd, maar kans is zeker aanwezig, als je van die losse hekjes hebt met die pinnen moet je ook heel erg oppassen met het deurtje wat er in zit, die maken ze hier ook van alle kanten open, ook duwen ze de rekjes zo met hun neus omhoog dus ook goed de grond in steken, ik heb overal van die tyrap's gebruikt voor de zekerheid.. Je kan bij de meeste bouwmarkten een vijvernet kopen, dat kan er prima overheen..

Het wereldrecord staat momenteel op bijna 1 meter. http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_show_jumping Mijn dwergkonijn vond het hekje van 70 centimeter niet hoog genoeg. Er hangt nu een net overheen om directe jump-pogingen te voorkomen. Graven heeft hij (nog) niet ontdekt, hij blijft teveel interesse houden in de hoogte van het hek. Maar niet elk konijn heeft de neiging om erover te gaan. Hetzelfde hek heeft mijn vroegere dwergkonijn bijna 10 jaar lang gewoon binnen gehouden, zonder net of wat dan ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100