waarom hangt de prijs van dieren af van het ras?

pak nu bij honden waarom is het ene ras duurder dan het andere ras?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft alles te maken met de vraag en het aanbod. Als er veel vraag naar een ras is en weinig aanbod is de prijs hoog.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige rassen zijn schaars en moeilijk te vermeerderen, dat creert schaarste op het moment dat de vraag groot is. Dat zorgt voor een hogere prijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het heeft te maken met mode, met bekende filmsterren en speeltjes die dus weer voor een rage zorgen en sommige hondenrassen blijven populair.

vechthonden zijn vaak duur, familie/gezelschapshonden soms ook, ren/race honden soms ook.

een paar jaar geleden werd de jack russel terrier ineens heel erg populair. zo erg dat mensen een hondje namen en onmiddellijk hun teef lieten dekken om meteen te profiteren van deze hype/rage.

als je paris hilton en meer bekende mensen ziet die een klein hondje als een speelgoed beestje behandelen, dan zijn er genoeg mensen die dat dan (helaas) leuk vinden, dan zijn die kleine hondjes ineens héél duur!

en als de labrador/golden retriever als beste familie hond uit de test komt, wil iedereen zo´n leuke, lieve hond hebben en vliegt de prijs omhoog voor een pup.

een tv-serie als lassie, de schotse collie of boomer, het hondje dat geen ras is of de duitse herder die in een duitse politie serie speelde. allemaal rassen die populair werden en dus meer gefokt en dus duurdere pups...

een bouvier heeft veel liefhebbers, dure pups.

een boxer of een ierse setter of een teckel en nog vele andere rassen zijn op dit moment minder populair.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en mensen zien die beesten dan leuk in de film, doen er geen onderzoek naar, doen een impuls aankoop en komen er dan achter dat bijvoorbeeld Dalmatiers (uit 101 Dalmatiers) helemaal geen leuke gezelschapshonden zijn. Mensen gedesillussioneerd, hondje is toch niet zo leuk. Hondje gedesillussioneerd: mens is ook niet zo leuk...
Hoop ellende. Ze zouden mensen verplicht een cursus over de hond die ze willen aanschaffen moeten geven voordat ze het beest überhaupt mogen aanschaffen... maar goed.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, zo gaat het! en bedankt !