Mijn hond kotst, heeft diarree en zij wordt alleen maar dunner me moeder wilt haar niet naar de dokter brengen wat moet nu doen ?

Ze eet niet maar drinkt wel, het gaat om een puppy van 2 maanden

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan zul je haar zelf moeten brengen, en waarschijnlijk je spaarpot aanspreken om dat te betalen.

blijkbaar begrijpt je moeder niet dat het probleem zichzelf oplost als ze nog even wacht; dan is de pup namelijk overleden. juist een pup is heel kwetsbaar, en bijvoorbeeld parvo kan dodelijk zijn. hoe staat je vader hierin? heb je zelf geen spaargeld, of kan je wellicht geld lenen bij familie? als je moeder geen geld heeft voor de dierenarts, dan had ze geen pup in huis moeten halen, maar als geldnood de oorzaak is niet te gaan, dan kan het veterinair steunfonds wellicht iets betekenen. hoe dan ook, de pup moet NU naar de dierenarts! laat je nog even weten hoe of wat?

Vraag of een oma of tante met je meegaat die doen zulksoort dingen meestal wel ;)

Zoek vandaag nog iemand die wel met je mee wil gaan en het bedrag eventueel voor wil/kan schieten!!! Ik neem tenminste aan dat het je moeder om het geld gaat? Maak voor nu wat suikerwater aan,niet te koud en giet dat heel voorzichtig met een klein lepeltje in haar bekje zodat ze iets meer binnen krijgt! ECHT DOEN anders is de kans groot dat je al te laat bent! HOE LANG IS ZE AL ZIEK? Hoe ben je aan je puppy gekomen? Heeft ze al een aantal keren ontwormingstabletten gehad? Heeft ze al injecties gekregen? Toegevoegd na 26 minuten: Ze moet sowieso op 2,4,6 en 8 weken ontwormd zijn daarna nog eens met 4 en 6 maanden en vanaf dat moment elk half jaar!! Met 6 weken haar 1e vaccinatie ( injectie) hebben gekregen ! Dan met 9 weken ,12 weken,16 weken en vervolgens elk jaar!! Als jij/jullie helemaal geen geld hebben hoe wil je dit dan gaan doen? Hebben jullie van te voren eigenlijk wel nagedacht hoeveel zorg zo'n klein hondje met zich meebrengt? Hoe oud ben jij zelf eigenlijk? Wil je ons alsjeblieft op de hoogte houden want ik vind het echt heel erg en zielig! STERKTE!!!

Bel 144 'redt een dier'. gewoon doen, hij is in nood en er is niemand om hem heen die kan/wil helpen. Toegevoegd na 1 minuut: De stichting:

Bronnen:
http://www.144redeendier.nl/

het beste is haar niet meer laten lijden maar er zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan! probeer je moeder te overhalen en geef haar zoveel mogelijke redenen om wel naar de dierenarts te gaan. betaal desnoods zelf een deel van de kosten van de dierenarts succes!!

Dierenarts bellen en de situatie uitleggen. Je kan wel wat raad of informatie via de telefoon krijgen. De dierenarts kan ook zelf om je hondje komen en het verzorgen/meenemen. Klinkt misschien vreemd, maar denk eraan dat dierenartsen in de eerste plaats die opleiding hebben gevolgd uit liefde voor dieren en niet uit geldzucht. Bel de dierenartsen in je omgeving, vertel ze dat je je zorgen maakt om je hondje. Misschien is er wel eentje die het gratis wil doen. Sowieso zul je wel raad krijgen om het hondje onmiddellijk wat verzorging te kunnen geven.

Heel snel naar een dierenarts gaan zoals voorgaande mensen ook al zeiden. Gewoon er heen brengen en helemaal niet over geld hebben, als je de rekening krijgt je moeder laten betalen. Als je met een heel zieke pup binnen komt word je eerst geholpen en pas dan gaat het over geld! Probeer of ze drinken wil, miss een beetje geitenmelk er doorheen voor de smaak. Je kan ook contact opnemen met de fokker, want daar is je hondje waarschijnlijk nog niet zolang weg.

Een dierenarts gaf een keer het middeltje''buscopan'' en daarbij het advies voor kippensoep met beschuit. dosering weet ik niet meer sorry. Ik heb ook wel eens gehoord van Norit. Als het langer dan dagen duurt moet je wel naar de dierenarts. Als de aanval van diarree voorbij is zijn darmee vaak ook de schadelijke bacteriën eruit kan het natuurlijk weer aansterken. Beterschap voor je puppy.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100