hoe kan je een kat leren een high five geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een hond! Katten verlagen zich niet tot het leren van domme nutteloze kunstjes.
Summo
11 jaar geleden
waarom zou je dat willen dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dat je het je vrouw/man,vriend/vriendin kunt leren (uitkijken dat ze niet in je vingers bijten of je open krabben!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel,ik heb filmpjes op YouTube gezien van katten die dat kunnen.
Dat kost heel veel tijd en geduld en je moet je kat ook steeds belonen met een brokje of kattensnoepje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een siamees die dat mij aangeleerd heeft! ;-)
Hij ging tegen me opstaan, zwaaide met zijn rechterpootje in de lucht totdat ik mijn hand tegen zijn pootje hield. Er werd me ook altijd gevraagd hoe ik hem dat geleerd had, maar hij had het helemaal zelf bedacht. Had ook niet met eten o.i.d. te maken, ik vermoed dat het echt een poging tot contact was. Ik zou mijn katten nooit kunstjes aanleren, maar ga mee in wat ze zelf leuk vinden.

Het beste antwoord

veel katten vinden het leuk om kunstjes te leren; ze krijgen een beloning, ze krijgen aandacht.
het is goed voor de kat; het scherpt het brein.
het is echter niet voor iedere kat weggelegd; eenzelvige en / of schuwe exemplaren moet je hier niet mee lastig vallen.

je kan eerst een snoepje of lekker hapje (een flintertje maar) in de lucht houden, zodat je kat met het pootje gaat hengelen.
dan tik je dat pootje aan, en geef je de beloning.
doe dit heel kort, een paar keer per dag, en het kwartje zal snel doorrollen.
steeds wat verder gaan, op een gegeven moment geeft je kat de high five , als z'n pet er naar staat :)
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn mensen die hun kat dingen aanleren door middel van clickertraining, net zoals dit bij honden word gedaan. Op internet zijn hier wel filmpjes over te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je vraagt "hoe kan je een hond leren een high te geven?" dan kan ik je daarvoor de juiste methode aanreiken.

alleen je vraagt hoe je een kat dit leert, mijn antwoord moet hierop zijn: niet!

een kat is een zeer eigenzinnig dier, dat soms iets doet wat jij graag wil, bijvoorbeeld van de tafel af springen als je dat zegt, maar als je de kamer uit bent, zal diezelfde kat er weer opspringen en dat blijven doen...

een kat doet wat hij wil, niet wat jij wenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een kat kunstjes leren. Het ligt er alleen aan hoeveel tijd je eraan besteed. Bij katten duurt het misschien langer, maar is zeker niet onmogelijk.