Hoe maak je het neusje van je kat schoon?

onze zwart-witte kater heeft vaak vuil rond zijn neusje zitten. Het lijkt wel hard geworden modder. Ik krijg het er soms weg maar ook heel vaak niet. Het is best een vies gezicht en het lijkt me voor hem ook vervelend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19K

Het beste antwoord

Goeievraag, heb ik met een van mijn drie katten ook.
Bij hem komt het omdat hij te gulzig eet en zijn neus daardoor teveel in aanraking komt met het eten.

Het beste is te deppen met een watje met lauwwarm water. Als het dan wat zachter wordt, kun je het voorzichtig wegpulken.
Je zult je kat er er echter wel langzaam aan moeten laten wennen, maar ik weet zeker dat het gaat lukken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Deppen met een oud washandje, gedrenkt in lauw water. Gebruik het onderste hoekje van de washand. Deze washand vouw je tot een "patatzakje". Je kan dan met de (hardere) punt beter vegen. Dat scheelt weer pulken met de hand. Het vuil word dan zacht en is dan weg te vegen of te pulken. Wij doen het altijd samen bij onze kat. De een houdt vast, de ander veegt. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het voorzichtig schoon maken (met wat lauw water).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het gewoon vuil is, zou je het weg moeten krijgen met lauw water.
als het niet alleen bij z'n neusje zit, maar ook op z'n kinnetje, en moeilijk weg te krijgen is, zou het impetigo oftewel krentenbaard kunnen zijn.
dat is een vorm van acne bij katten, en ziet er idd uit als aangekoekt vuil.
als het niet te erg is, helpt dagelijks deppen met clearasil lotion.
Rieneke1
14 jaar geleden
Niets mee doen, dat zit er niet voor niets, de natuur laat het ontstaan en zorgt er ook voor dat het weer verdwijnt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem 'm mee in bad:
http://www.youtube.com/watch?v=hdlvNX3xscE
http://www.youtube.com/watch?v=2x8yn4Jn-Yc
http://www.youtube.com/watch?v=WNl3MVplxWM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangekoekt vuil krijg je er ook goed af wanneer je het met een watje met (zonnebloem) olie dept. Als het even heeft kunnen intrekken veeg je het vuil er gemakkelijk af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf trek het gewoon los altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een stukje keukenpapier gedept in lauw water krijg je de meeste vuil op de neus en rond de ogen wel weg. Geen schoonmaakmiddeltjes o.i.d. gebruiken. Dit is erg pijnlijk voor de kat. Als je kat snel gestresst is dan zou ik dit met z'n tweeën doen (waarbij een persoon de kat vast houdt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met lauw water en een zachte doek.