Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik deze hond omrollen?

Op youtube hebben we filmpjes bekeken over hoe je je hond laat omrollen. Maar in plaats van omrollen kijkt hij gewoon om. Heeft iemand enig idee hoe ij onze hond kunnen leren omrollen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
711
Ivana
11 jaar geleden
Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/honde-leren-rollen.344692
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet handiger om je hond iets te leren waar je ook wat aan hebt? De krant halen ofzo?
Ivana
11 jaar geleden
Pelle, als de hond er zelf plezier in heeft, wat maakt het dan uit wat je ze leert? Niet alles in het leven hoeft zinvol te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ivana daar ben ik het helemaal mee eens soms is het gewoon zeer leuk als je je hond iets leert wat niet zinvol is als je ziet dat je je hond iets hebt geleerd ben je gewoon zeer trots en fier op je hond en op jezelf. het is gewoon superleuk om je hond iets te leren maar daarom hoeft het toch niet zinvol te zijn?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zijn leuke bezigheden, een hond dingen laten doen.
De ene hond leert het op een andere wijze dan een andere en we heten niet allemaal Martin Gaus.
Ik zou beginnen met voordoen en belonen.
Desnoods het dier zelf met de hand omrollen en daarna een beloning geven.
Maar wel in een vast structuur met commando en/of handgebaar.
Gewoon proberen, iedere poging is beter dan geen poging.
Mischien is een bezoekje aan een hondenclub ook niet eens zo'n verkeerde gedachte, mischien leer je er ook wel andere dingen.

Succes alvast. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding