Wie heeft er ervaring met de prikpil bij een teefje?

Wij hadden een al een reu maar hebben nu een teefje erbij maar willen die de prikpil geven.Wie heeft dit ook eens gebruikt voor de hond? En wat zijn je ervaringen ermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K
Rieneke1
14 jaar geleden
is het omdat je je teefje niet door de reu wil laten dekken?
waarom overweeg je geen suprelorin voor de reu?
lijkt me een stuk veiliger?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi rieneke
ik wil wel eens een nestje maar niet elke keer als ze loops wordt vandaar die prikpil
en mijn reu iets geven gaat niet het is namelijk een dekreutje die elke week wel een teefje moet dekken maar toch bedankt voor je reactie

Antwoorden (3)

Prikpil werkt goed, maar het teefje heeft een probleem. Haar eigen man Prins 'verliet' haar gedurende de paartijd en ging hoeren en snoeren in de buurt. Ons teefje Moeke zat heel bedroefd alleen thuis. We hadden al 8 keer jongen van dat stel gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prikpil is alleen bedoeld om te zien of het karakterverandering te weeg brengt (een soort proefcastratie dus) of om een tijdje de vruchtbaarheid te onderbreken als men op later datum jongen wil en een loopsheid problemen oplevert.
Langdurig gebruik van de prikpil is slecht en kan op den duur baarmoederkanker veroorzaken. Vraag aan je dierenarts wat in jouw geval voor het desbetreffende teefje de aangewezen weg is.
Ivana
14 jaar geleden
Een teefje de prikpil geven is eigenlijk alleen bedoeld om de loopsheid uit te stellen. Langdurig gebruik is medisch af te raden. Een goede dierenarts moet dit weten. Zo niet dan zou ik een andere dierenarts zoeken.

Je teefje steriliseren is zo'n beetje het slechtste wat je kunt doen. De kans op een gedragsverandering (die niet ten goede maar ten slechte komt) is zeer groot.

Mijn advies is, en dat geef ik altijd als mensen mij dit vragen, is om je teefje vlak voor de loopsheid apart te zetten en deze gedurende de loopsheid apart te houden (qua eten geven, uitlaten en overdag). Dit is een hele lastige opgave. Als dit niet kan, om welke reden dan ook, heb je nog twee opties: De reu laten castreren of een van de twee herplaatsen.

Ik geef altijd ook als advies, om bovenstaande problemen te voorkomen, als mensen er een tweede hond (of x'ste) bij willen nemen. Neem een hond van hetzelfde geslacht. De kans op dominantie problemen is dan ook stukken kleiner.

Succes met je moeilijke beslissing!

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja:

Als je wilt weten wanneer je teefje loops wordt dan moet je deze regelmatig temperaturen. Hoe je dit doet ga ik hier niet vertellen maar moet je dierenarts maar eventjes uitleggen.