wat moet ik doen als mij hond niet door zijn winter haren komt?

ik heb een boerenfoks van nu 13 jaar (mensen leeftijd) vorig jaar deze tijd kreeg hij epileptische aan vallen daar heeft hij nu pillen voor en krijgt het gelukkig niet meer maar nu kom mij hond niet meer door zijn winter haren en het is midden in de zomer hij is nog weel heel actief kunnen jullie mij misschien helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het beste kun je hiervoor met je JR naar de trimsalon gaan want zij zijn gespecialiseerd in vacht problemen bij honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je hond iedere dag borstelt, kan het zijn dat hij het hele jaar ruit. Dat heeft dan niets te maken met een aanval/ geen aanval/ pillen voor epilepsie.

Een boerenfoks moet je alleen borstelen met een ruwe borstel in de ruiperiode en verder met een uiterst zachte verzorgingsborstel die de haargroei niet vernielt.

De meeste mensen wordt geleerd de hond iedere dag, om de dag of minstens iedere week grondig te borstelen. Dat is verkeerd. Je veroorzaakt zo een doorlopende rui.
Ivana