hoe kan het dat mijn sluierstaart met zijn buik boven water drijft ?

hij drijft vaak met zijn buik boven water en is zeker weten niet dood want als ik even op het aquarium tik zwemt hij weer een stukje. hij doet het al een tijdje.
hij is ouder dan 3 jaar.
hij zwemt ook vaak scheef hij leefde eerst bij ons in de vijver en kreeg altijd eten wat drijft, omdat mij vader toen ooit zag dat hij een beetje naar de kant toe kwam met zijn buik boven water heeft hij de sluierstaart er uitgehaald en heb ik heb gekregen met nog een nieuwe erbij.

Toegevoegd na 8 uur:
ik geef hem nu al een half jaar jorretjes en hij zwemt al bijna een maand zo..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heeft hij, en eigenlijk ook u een beetje geluk gehad. Maar geen normaal is dit niet, laat staan mooi.
Dit is wel uitzonderlijk.

Antwoorden (3)

Hij heeft een probleem met zijn zwemblaas. Mogelijk heeft hij te veel tegelijk gegeten. Vaak komt dat vanzelf weer goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar vaak ook niet. Op onderstaande site staan meer tips voor sluierstaarten met zwemblaasproblemen.
bamibal
11 jaar geleden
Zal niet lang meer zwemmen, de zwemblaas is kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heeft deze vis niet lang meer.

Er is iets mis met de zwemblaas van de sluierstaart.

Voer je toevallig vlokken? Sluierstaarten hebben korrels nodig als voer, deze zakken naar de bodem en kunnen daar opgegeten worden. Vlokken lusten ze ook maar als ze deze eten nemen ze ook een hap lucht. Vissen kunnen niet boeren en ook geen scheten laten dus deze lucht kan nergens heen. Dit zorgt er voor dat de vis gaat drijven en helaas zal sterven.