Welke gegevens worden op de hondenchip opgeslagen?

Natuurlijk adres eigenaar, maar ook gegevens over de hond? Zoals naam, ras, geboortedarum?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op de chip staat alleen een nummer en is als zodanig van geen enkele betekenis. Pas als het nummer aan de databank wordt opgegeven en daarbij wordt vermeld wie de eigenaar is, krijgt het nummer zin. Verdere informatie kan ook worden vermeld en geeft dan duidelijkheid waar en in welk dier dit nummer is ingebracht.
Verandering van eigenaar is dus mogelijk en moet worden doorgegeven aan de databank. Net zo goed als verhuizing en dood van het dier.
Ivana
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

behalve de gegevens van de eigenaar, geeft het chipnr ook aan om wat voor dier het gaat (hond of kat bijv), en de naam van het dier.
Rieneke1
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Grappig. Ik denk dat je aan het dier zelf ook wel kan zien of het een hond of een kat is. Tenzij er een vrachtwagen overheen gereden is.
Rieneke1
11 jaar geleden
dat komt helaas voor bamibal.
soms laten we slierten langer dan 2 mtr op de weg liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zover ik weet staat er alleen maar een nummer op de chip Rieneke,de rest van de gegevens staan vermeld bij de databank,maar dan ook alleen als je je dier hebt geregistreerd bij de databank.
Rieneke1
11 jaar geleden
klopt maria, je moet de gegevens natuurlijk eerst invoeren.
maar ik lees (denk ik) de intentie van de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook niet erg duidelijk wat vraagsteller exact bedoeld Rieneke. ;-)
Het chipje bevat alleen maar een nummer.

De overige gegevens worden niet op de chip zelf, maar in een databank opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Klopt helemaal.