Onze kater likt aan onze fleecedeken, waarom?

Het lijkt net of hij met de deken 'vrijt'. Hij likt eraan en gaat met zijn nagels erin en eruit en hij knort erbij.

Mijn moeder denkt dat hij de deken ziet als de moederpoes. Hij ging na 8 weken bij zijn moeder weg. Te vroeg vond ik, maar het baasje wilde het zo. Zal het nou zijn dat hij zijn moeder nog mist? Of vind hij die deken gewoon lekker.

Ik vind het niet erg dat ie het doet, maar ik wil gewoon weten waarom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze poes is 15 en die doet het ook nog :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ouwe snoepperd!

Het beste antwoord

Als ik een "pluizig"shirt aanheb, doet mijn kater hetzelfde.
Hij spint, sabbelt en stampt,schuift met zijn poten, net als hij deed bij zijn moeder. Hij is nu 14 jaar oud en dit blijft een ritueel bij hem en altijd bij dat ene shirt. Ik denk dat het een soort instinct is, een prettig gevoel wat hij zich herinnert. Hij was overigens niet te vroeg bij zijn moeder weg, want hij was 2 maanden toen wij hem kregen vanuit het nest.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een teken van aanhankelijkheid en om de melkaanmaak van de moederkat te stimuleren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier nog zo een, melken noemen we het! Doet ie al zn ganse leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je goed kijkt, zal je zien dat z'n pielemuisje naar buiten steekt.
jouw kater is bezig met drooggeilen op de deken.
ook gecastreerde katers masturberen, kan geen kwaad.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jou antwoord klopt...maar moest erg lachen hoe het geschreven staat...een dikke plus+
Rieneke1
14 jaar geleden
dank je!
ja hoe moet je zoiets brengen he ;))