Hoelang duurt het voordat alle vlooien dood zijn?

We zijn hard bezig de vlooien te bestrijden op de huisdieren en ons huis maar hoelang duurt het eigenlijk voordat alle vlooien in huis dood zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het misschien versnellen door met blote benen door het huis te lopen en zodra er een vlo op je been springt, er razendsnel een stukje plakband op te plakken en de vlo dan af te voeren.
(Slaan helpt niet - vlooien kunnen daar tegen.)

Het beste antwoord

Dat gaat redelijk snel. Omdat ze ook onder de plinten zitten en kieren duurt het doorgaans enkele dagen. De bestrijdingsmiddelen herhalen indien nodig (staat op de verpakking) zodat ze ook vlooien doden die nu nog in eitjes zitten en uitkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De eitjes zullen na 2-3 weken uit kunnen komen, dus je moet er een maand voor uittrekken voor je zeker weet dat ze niet terugkomen.

Sterkte! Ik ken het. Jaren geleden ook gehad toen ik op een huis van iemand moest oppassen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier staat trouwens goeie info over je probleem: http://www.bayerpetcare.nl/veelgestelde-vragen/detail/vlooien-categorie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noem dat maat snel! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Martine: Na een dag of 2 ben je wel van de overlast af. Je moet er alleen voor zorgen dat als eventueel overgebleven eitjes uitkomen die vlooien ook meteen gedood worden. Wij hebben dat opgelost door flink te spuiten en met poeder te werken. Na twee weken herhaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor dit antwoord: helemaal correct!

Andere antwoorden (2)

Het gaat snel na 1/2 weken, dan zie je ze niet snel meer terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe snel het gaat is ook afhankelijk, hoe snel je gehandeld hebt. Zitten ze al langer in je huis? Zitten ze overal? Het beste is om alle ruimtes te behandelen, manden, bank, stoelen (met bekleding) noem maar op. Vlooien en eitjes houden zich meestal schuil op plekken waar niet gelopen wordt, door trilling kunnen ze uitkomen of zich gaan verplaatsen. Dus onder kasten ed. Neem ook een nieuwe stofzuigerzak, hier kunnen ook vlooien en eitjes zitten. Zelf heb ik eens vlooien gehad in de slaapkamer....Ik had spray gebruikt, dit was niet afdoende. Heb poeder gebruikt, in laten trekken en na 2 uur alles met zuiger weggehaald, dit heb na 2 dagen herhaald. En ik was ervan af. Stofzuiger zak vernieuwen! Mocht het heel erg zijn, kun je ook dgd laten komen of even bij de gemeente informeren. Dit zal wel betaald moeten worden. Succes ermee, hoop dat je er snel vanaf bent.