Hoe voorkom ik teken bij mijn kat?

De laatste weken haal ik elke dag wel een stuk of 3 teken bij mijn kat weg.
Ik heb inmiddels al heel wat middeltjes van de dierenspeciaalzaak en dierenarts geprobeerd om dit te voorkomen, maar niets lijkt te helpen.
Daarnaast is mijn kat een Noorse Boskat. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar mijn vorige kortharige katten hadden hier beduidend minder last van..
Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Poet
9 jaar geleden
Noorse Boskatten kunnen 's nachts fors aan de wandel gaan. Dat deed mijne ook. Misschien verklaart dat het verschil.
Poet
9 jaar geleden
Tot 2,5 Km deed mijne (althans: op die afstand is hij helaas doodgereden aangetroffen ;-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Binnenhouden werkt het beste, dus het is kiezen uit twee kwaden ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pro Line tussen de schouderbladen en in de nek. Er NIET over wrijven wanneer aangebracht. Om de 4 weken herhalen. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pro Line bijten ze gewoon doorheen, dit werkt bij mijn kat alleen voor vlooien..

Het beste antwoord

Bij de dierenarts zijn een soort vlooienbandjes te krijgen die ook tegen teken werken. Maar dat is dan maar net of je je kat een bandje om wilt doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze heb ik inderdaad ook gezien!
Dit is een bandje dat ook vanzelf breekt als een kat blijft haken, dus geen gevaar om zichzelf op te hangen.
Heb hem deze maandag aangeschaft, en nu nog geen teek weer gezien!

Andere antwoorden (3)

Je kunt je kat beschermen tegen teken. Je kunt een pipetje op haar huid druppelen om teken op afstand te houden. Houd er rekening mee dat geen enkel tekenmiddel 100% bescherming biedt. Als je kat buiten komt, is dagelijkse controle van je kat op teken en andere parasieten dus belangrijk!
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat soort middeltjes heb ik allemaal al geprobeerd, vroeg me meer af of er inmiddels al weer iets nieuws op de markt is dat goed helpt!
Controleren doe ik al elke dag, vandaar dat ik dagelijks een stuk of 3 aantref.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goh, wat vervelend dat het bij jouw kat niet werkt. Bij de mijne werkt het als de brandweer. Moet alleen niet vergeten het tijdelijk te herhalen, maar verder geen problemen
Beste nivage,
Je kunt het beste het kussen van je kat in een vuilniszak doen en daarna invriezen.
Doe dat elke dag zo'n 3 keer.
Zo voorkom je in iedergeval verspreiding via de mand.
Verder gewoon blijven l

Toegevoegd na 27 seconden:
Blijven controleren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een kussen elke dag 3 keer invriezen? Is dat niet wat veel?
Daarnaast heeft mijn kat geen mand omdat hij hier nooit in gaat liggen en veel te groot is voor een standaard kattenmand.
Nadeel hier van is dat hij praktisch overal gaat liggen en mijn hele interieur invriezen lijkt me wat overdreven.. ;-)
Wel bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Teken komen van buiten en niet binnen van een kussen.
Effipro spot-on Kat is een anti-vlooien en tekenproduct voor de kat met als werkzame stof fipronil. Effipro is ook verkrijgbaar als spray. http://www.medpets.nl/effipro+kat/#product-description