Hoe zet ik mijn pas gekochte Quarter Horse op naam?

Ik heb 4 maanden geleden een Quarter Horse gekocht. Heb pas de papieren binnen gekregen, maar weet niet hoe ik haar op naam moet zetten. De vorige eigenaar wist dit ook niet en heeft het zelf ook niet gedaan. Ik kan het chip nummer en registratie nummer niet vinden via internet. Ze heeft een paspoort via de NRPS. Ik heb hen ook gemailt, maar dacht het kan geen kwaad het even te vragen. Het telefoon nummer wat ik heb van de eigenaar voor de vorige eigenaar is niet bereikbaar... Hopelijk kan iemand mij helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Wanneer paarden worden geimporteerd vanuit een niet EU-land noemen ze dit een "derde land"
Amerika is geen EU-land en dient u rekening te houden met het volgende:
Binnen dertig dagen na invoer uit een derde land vraagt u een paspoort aan. Als het paard al een paspoort heeft, dient u binnen dertig dagen een aanvraag in om de gegevens uit het paspoort in de database te laten opnemen. Hiervoor neemt u contact op met een paspoortuitgevende instantie.
Wilt u een paspoort voor u paard aanvragen:
Neem contact op met uw paspoortconsulent (dierenarts) en maak een afspraak om de transponder te laten plaatsen. Wanneer deze persoon dit komt doen, ontvangt u van hem/haar een document, waar de gegevens van het paard opstaan. Deze kunt u ook downloaden op de website van de NQHA, onder het kopje formulieren. Wij als paspoort uitgevende instantie kunnen het chippen ook voor u verzorgen. Hiervoor kunt u ook contact opnemen met Jorgen van de Holst. info@holstud.nl. Ook via de contactpagina kunt u een mailtje aan hem sturen.

Dan dient u het document ingevuld en let er goed op, dat alles ingevuld en aangekruisd is, te sturen aan:
Denk er ook om, dat er ook een kopie van het AQHA registratie papier of transferpapier, waarop te zien is, dat u de eigenaar bent. Een kopie van u NQHA lidmaatschappasje, of uw NQHAnummer. En duidelijk u naam, adres, postcode en woonplaats. En bovendien uw telefoonummer, waar wij u overdag kunnen bereiken

NQHA paspoort
T.a.v. Jorgen van Holst
Postbus 118
3886 ZJ Garderen
Ik wil gegevens laten wijzigen en help ik ben mijn paspoort kwijt
Wanneer u een paard koopt en deze heeft al een paspoort, dan moet u uw gegevens in dit paspoort laten wijzigen, immers u bent de nieuwe eigenaar. Hiervoor stuurt u het paspoort en een kopie van uw AQHA registratiepapier of transfer. Een kopie van u NQHA lidmaatschappasje, of uw NQHAnummer. En duidelijk u naam, adres, postcode en woonplaats. En bovendien uw telefoonummer, waar wij u overdag kunnen bereiken.

Wanneer u uw paspoort kwijt bent geraakt, verloren, gestolen e.d kunt u een nieuw paspoort aanvragen. Hiervoor stuurt u een schrijven, een kopie van uw AQHA registratiepapier of transfer. LET OP: wij moeten kunnen zien dat het paard op u naam staat. Een kopie van u NQHA lidmaatschappasje, of uw NQHAnummer. En duidelijk u naam, adres, postcode en woonplaats. En bovendien uw telefoonummer, waar wij u overdag kunnen bereiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ene hele lap tekst maar ik denk dat je hier wat aan hebt.:)