Hoe krijg je een aggressief jong konijntje tam?

Sinds afgelopen dinsdag is mijn veestapel uitgebreid met één jong konijntje.
Ik heb het beestje in afwachting van haar vaccinatie binnen staan in een groot hok.
De eerste dag was ze lekker aan het wennen aan haar hok. 's Avonds bromde ze iets toen ik de hand in het hok stak om haar te aaien.

Gisteren heeft ze kennis gemaakt met mijn andere konijn, dit ging vrij goed, daarna heb ik ze tijdelijk weer gescheiden (de ene naar buiten, de ander binnen) en sindsdien is ze echt agressief. Grommen en krabben (nu heeft ze nog amper nageltjes, dus de schade valt mee).

Uiteraard wil ik dat dit gedrag snel over is, maar hoe doe ik dat? Lukt dat überhaupt of heb ik gewoon de pech een chagrijnig beestje te hebben gehaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niet elk konijn wordt tam, sommige houden er gewoon niet van om in contact te komen met mensen. Hier lopen er ook 2, eentje is super en laat alles toe.. De ander wilt niks van je weten, zo was ze al toen ze 7 weken was. Je kan natuurlijk veel oppakken, en wat lekkers geven af en toe..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt waarschijnlijk nijntje chagrijntje in huis, die heb ik ook hier. wacht tot ze naar je toekomt en geef haar eten en ruimte. praat vriendelijk en gezellig en ze zal je in ieder geval dulden.