Hoe krijg ik mijn wild katje van 9weken oud tam,ze is mensenschuw en blaast ?

Het licht constant in de kattenbak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hm....misschien moet je het licht in de kattenbak eens uitdoen?! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een uitroepteken ?

Antwoorden (5)

Eten en drinken geven en alles komt goed.
Als het niet beter gaat, eens na een paar dagen stoppen met voederen en ze zal haar baasje wel leren kennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kat doet ook gemeen. lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt echt geen verstand.van dieren. Dankzij mensen zoals jij is de dieren politie nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@depauwroger:
ik dacht dat jij je zorgen maakte om je punten?
Moet je niet zulke dieronvriendelijke antwoorden geven!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een flauwekul, dit antwoord.
dikke min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk vond ik het ook niet maar geloof het of niet , dit is mij ooit aangeraden door een dierenarts en het heeft gewerkt.
Jullie doen net of ik een dierenbeul ben maar het tegendeel is waar.
En ja monopolyolo, daar is het mij niet om te doen.
Ik geef niet om die minnetjes want ik begrijp die reactie.
Eerlijk gezegd was dat ook mijn reactie toen die man mij dat aangeraden heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind het van de dierenarts ook een domme reactie eerlijk gezegd, als dit zo is aangeraden. Een volwassen kat kan met een beetje pech na een dag of twee à drie zonder eten al doodgaan aan leververvetting, ik kan me goed voorstellen dat dit bij een kitten nog sneller zal gebeuren. Het beest is bang, dan ga je hem toch niet mishandelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@depauwroger: google maar eens op leververvetting kat... Dierenarts ook maar even mee laten lezen! Dikke min!
Rieneke1
11 jaar geleden
dierenartsen kleunen wel vaker mis als ze op de stoel van de gedragstherapeut gaan zitten.
maar er is toch ook nog zoiets als je eigen gezonde verstand?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poeh! Ik zou mn poezen niet aan deze dierenarts willen toevertrouwen! :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn katje begint speelser te worden maar blaast wel nog naar mij :(
Geduld. pak haar niet op maar verspreid jouw geur, draag 3 dagen een oud shirt, leg er een knoop in en je hebt een kattenspeeltje, leg dat achteloos met een btje eten bij haar in de buurt.

wacht tot ze naar jou komt ipv andersom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u een schuw kitten in huis neemt moet u over veel tijd beschikken. U moet uw kitten als een wild dier zien dat getemd moet worden en dat kost veel tijd. Hoe meer tijd u ermee doorbrengt, hoe sneller het aan u gewend raakt en dus ''tammer'' wordt.
Het kitten in het begin in een kleine ruimte houden
Laat een schuw kitten in het begin nooit gelijk los in huis, maar zet het de eerste weken apart in een kamer, met water, voedsel en een kattenbak. Als u dit niet doet, heeft het de vrijheid om te gaan waar het wil, wat erop neerkomt dat het zich verstopt op plekken waar u er niet bij kunt. Het zal dan veel langer duren voor het aan u en de nieuwe omgeving gewend is. Verder is een kleine ruimte voor de kat veel overzichtelijker. Probeer ervoor te zorgen dat het kitten wel verstopplekjes heeft in de ruimte waar het verblijft, maar zodanig dat u er goed bijkunt. Zet bijvoorbeeld een kattenmandje neer of een omgekeerde doos.Bouw de ruimte langzaam uit. Laat bijvoorbeeld na een week of drie de deur eens openstaan en kijk wat het kitten doet. Vaak zult u zien dat het bij de minste dreiging de kamer weer inrent.Zorg ervoor dat alle ramen en deuren goed dicht zijn, want als het de kans krijgt zal het naar buiten vluchten.
Wees geduldig en het komt goed! Succes met het kitten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je kitten zo wild en mensenschuw is, heeft te maken met 2 dingen:
-Ze is niet gesocialiseerd (niet opgepakt en geaaid door mensen vanaf de geboorte)
-Ze is te vroeg bij de moeder weggehaald. 9 weken is eigenlijk nog te vroeg.

Een kat die in de eerste 2 levensmaanden niet aan mensen gewend is geraakt, krijg je eigenlijk nooit meer helemaal vrij en blij naar mensen toe.
Probeeer daar maar vast aan te wennen.
Als de kat evengoed een vriendelijk karakter heeft, kun je nog heel wat redden door de volgende tips:

-Blijf de kitten steeds oppakken, weghalen uit de kattenbak en geef hem voortdurend liefde en aandacht.
-Blijf tegen de kitten praten op zachte en vriendelijke toon.
-Beloon de kat gelijk als hij uit zichzelf naar je toekomt met een kattensnoepje of iets dergelijks.
-Leg iets in z'n doosje of mandje dat naar jou ruikt; Een oude sok of een oud shirt.
-Sluit de kitten samen met jou op in de slaapkamer als je gaat slapen. Zo is hij verplicht met jou in dezelfde ruimte.
Zet dan een mandje of doosje neer.

Kortom: Heel, heel veel aandacht geven en altijd lief blijven.
Als je een 'harde hand' gaat gebruiken, kun je er zeker van zijn dat je de komende 15 jaar aan een onvriendelijke en ongezellige kat vastzit.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ En heel veel spelen met een speeltje aan een touwtje bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je met het kitten probeert te spelen, maak je dan zo klein mogelijk -ga b.v. op de grond liggen, dan ben je een stuk minder bedreigend voor het kittentje. Niet onverhoeds opstaan, maar heel rustig bewegen. Succes ermee!
En een + voor Skusme!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt mij een diervriendelijke oplossing +.
Ik kan dit niet meer meegeven aan mijn dierenarts want die is al naar de poezenhel !
Rieneke1
11 jaar geleden
skusme, de socialisatieperiode op mensen is van week drie tot en met week zeven, best een korte periode dus.
verder zou ik het kitten niet steeds oppakken, meer geduld is wenselijk.
wat geur betreft zou het beter zijn een lapje uit het nest waar het katje uit kwam te gaan halen; wat het beestje nu nodig heeft is geruststelling.
ook zou ik het medische aspect in de gaten houden; eet en drinkt het beestje, is het levendig? evenzogoed een plus voor je diervriendelijke antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Heb zelf ook zo'n katje gehad, alleen al haar vangen leverde de nodige problemen op. We kregen haar in de kattenmand en thuis de mand open gedaan en haar laten zitten. Kreeg uiteraard meteen bezoek van mijn overige katten maar leek daar niet zo van onder de indruk te zijn. Tegen ons was het echter blazen en spugen. De volgende ochtend zat ze boven op de mand, keek me aan en had de neiging opnieuw te beginnen. Heb haar razendsnel opgepakt (pootjes goed vast gehouden) en tegen me aan gehouden, geaaid en gezegd dat we in dit huis gezellig tegen elkaar doen. Wil niet zeggen dat alles meteen over was maar heb het proces (mede door haar iedere keer weer op te pakken) wel versneld. Het is een schat uit duizenden geworden :)