Hoe groot is de kans dat mijn poes zwanger is?

Onze 10 maanden oude poes was laatst krols, maar dit heeft maar 2 dagen geduurd, terwijl het haar eerste keer een stuk langer duurde.

Kunnen we er nu vanuit gaan dat ze succesvol gedekt is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
11 jaar geleden
laten we hopen van niet, je poes is nog veel te jong!
laat dat beestje toch castreren, de asiels puilen al weer uit van de kittens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tienermoedertje, leuk hoor! NOT!
Rieneke1
11 jaar geleden
als je het leuk vind kittens over de vloer te hebben, geef je dan op als opvanggezin bij het asiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan niet opmaken uit de vraag, dat xnikki kittens wil! Overigens ben ik het wel mee eens, deze poes is veel te jonge om te baren, dat geeft een vergrote kans op complicaties.
Rieneke1
11 jaar geleden
axolotl, als je geen kittens wil laat je je poes toch niet steeds krols worden, met alle gevaren van dien, zoals mammatumoren, suikerziekte, baarmoederontsteking?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even ter reactie, wij hebben er niet voor gekozen Lana zwanger te laten worden. Wij hebben geen ervaring hiermee aangezien onze eerdere dieren altijd meteen gesteriliseerd werden. Dit had inderdaad al eerder moeten gebeuren, maar is niet gebeurd. Ze is inderdaad wel aan de jonge kant, maar ze is nu voor de 2e keer krols geweest, en volgens mij geeft het feit dat een poes krols is aan dat ze er klaar voor is om zwanger te worden. Bovendien was dit dus nu de 2e keer. In de natuur gebeurd dit vaak genoeg bij poezen die nog geen jaar zijn. Waar ik om vraag is een antwoord op mijn vraag, de rest neem ik graag zelf mijn keuzes en ook verantwoordelijkheid in.
Rieneke1
11 jaar geleden
dank voor de uitleg.
het beste laat je haar nu castreren; vergelijk het met een meisje van 12, die al menstrueert.
wat als jouw poes de kittens niet verzorgd, wat je vaker ziet bij zulke jonge dieren?
ben je er klaar voor om in dat geval wekenlang te moeten flessen, iedere twee a drie uur, dag en nacht?

Antwoorden (2)

Dat kun je nooit met 100% zekerheid zeggen maar 90% lijkt me wel reëel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat hangt er van af of je haar hebt zien paren.
in dat geval kan je er wel van uitgaan dat ze gedekt is.
als dat niet het geval is, kan het zijn dat de krolsheid niet goed heeft doorgezet.

Toegevoegd na 7 uur:
overigens kan je het na een goede drie weken aan de tepels zien: die worden roze en wat meer geprononceerd, en de haren eromheen worden wat dunner en gaan wat platter liggen.
Rieneke1