Hoe kun je een hamster laten drinken?

Mijn moeder heeft een hamster gekocht, afgelopen dinsdag, maar ze denkt dat hij niet weet hoe zijn fles werkt, en dat klopt ook. En als je een bakje neerzet dan doet hij er ook niks mee. We hebben al geprobeerd om met onze natte vinger tegen zijn neusje te gaan, maar dat wil ook niet echt, dan draait hij zijn hoofdje om. wat moeten wij doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Je hamster drinkt wel, alleen heb jij dit niet door omdat ze onwijs weinig drinken ;) Als je het echt niet vertrouwt, kun je een bakje water neerzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit een bakje drinkt hij sowieso. Jonge hamsters drinken nog niet uit flesjes. Hoe oud is je hamster?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met 12 weken moet hij al uit een flesje kunnen drinken. Hang het flesje gewoon op, hij snapt vanzelf wel dat hij daaruit moet drinken ;)

Andere antwoorden (5)

Een kleiner flesje kopen met dus een kleiner kogeltje en dat op de juiste hoogte ophangen. Je hamster gaat snuffelen, komt er per ongeluk tegenaan et voila, hij heeft het door. Mocht je denken dat hij niet gaat snuffelen, hou er dan een stukje kaas, rozijn, oid bij.
Komt echt wel goed, het juiste flesje ophangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hamster kan prima zijn water vinden als het dorstig is, wat je kunt doen is een flesje ophangen wel op zo een hoogte dat de hamster er bij kan. Met een flesje kan hij ook zijn water niet vervuilen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geef de hamster tot hij het doorheeft stukjes meloen en komkommer.
een flesje is beter dan een bakje, op een gegeven moment rolt het kwartje wel door.
is het beestje niet gewoon te jong??
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tip Rieneke, Let wel op met de vruchtensuikers. Deze zijn niet zo goed voor hamsters.
de eerste dagen moet een hamster altijd wennen. ik heb al jaren hamsters. In het begin lijkt het of je hamster niet drinkt omdat die nog schuw is, als je eventjes niet kijkt drinkt die wel.

een hamster drinkt heel erg weinig, je ziet aan de hoeveelheid water in een flesje niet of je hamster gedronken heeft. mocht je het zelf niet vertrouwen kan je hem een beetje komkommer geven. niet teveel, anders krijgt die diarree.

je kan ook de eerste dagen een drinkbakje geven en dat na een paar weken eruit zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk drinkt je hamster heus wel alleen heel weinig en omdat hamsters nachtdieren zijn zie je het niet omdat je dan slaapt. Maar geloof mij maar hamsters vinden zelf altijd wel hun eetbakje en drinkflesje want ook water kunnen hamsters ruiken. Probeer anders voor de zekerheid het drinkflesje wat lager te hangen of een klein ondiep bakje neer te zetten alleen een groot nadeel van bakjes is wel weer dat het snel vies word of dat ze erin vallen dus daar moet je wel mee uitkijken. En anders inderdaad een klein beetje groenvoer geven.
En wat bij mijn zieken hamster altijd werkte is door de gewone brokjes wat druppeltjes water doen zodat ze ook tegelijk nog vocht binnen kreeg
Nou heel veel succes en plezier met je nieuwe hamstertje!