Een hond kan dronken worden, alleen is het niet verstandig om een hond dronken te laten worden

dierenarts bron:
Alcohol en bier
Van alcohol kan een hond net zo goed dronken worden als wij. De lever van een hond is echter gevoeliger voor alcohol dan die van ons. Alcoholvergiftiging kan dus optreden.
De hop in bier kan bovendien zorgen voor een steeds hogere lichaams-temperatuur van de hond. Vooral de greyhound is hier gevoelig voor.

youtube bron is dronken hond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn grootvaders had een klein handtapje voor bier die was gaan lekken
Zijn hond had het ophedronken en kon niet meer goed op zijn poten staan. Daarna heeft hij een paar uur geslapen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond kan echt dronken worden. Hond vrienden tijdens een feestje stiekem wat bier opgelikt. De hond slingerde als hij liep en op een bepaald moment glijden alle vier zijn poten uiteen, als in een tekenfilm, en de hond klapt op de grond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ook dieren,kunnen dronken worden. Eigenlijk gebeurt er hetzelfde als bij mensen, onvast op de pootjes staan, misschien zelfs omvallen en de volgende dag een kater.
In de natuur worden dieren soms dronken door het eten van gegist fruit, wat alcohol bevat door de gisting. Dit filmpje is echt leuk.