Wat moet ik met een merel ei ?

Mijn vader raakte per ongeluk een merelnest en ik kon nog 1 ei redden, nu ligt het in stro, watten en zaagsel onder myn burolamp, best warm eigelijk, maar .. toen ik het erin legde, een minuut later hoorde ik een krakje.. gaat het nu dood? :s ik zou het beestje gewoon graag redden.. weet iemand wat ik moet doen behalve het warmte geven & wat dat krakje was ?

ALVAST BEDANKT :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Daar hoort het beestje dus helemaal niet! Hij zal het nooit gaan overleven als je ´em daar laat, maar ook niet als je het ei buiten legt. Toch zou ik dat laatste doen, probeer het terug te leggen in het merelnestje en hoop dat de merel nog terugkomt, en anders zal het beestje het niet overleven, zo is de natuur nou eenmaal, hoe hard het ook klinkt. Hij moet in ieder geval snel weg uit je kamer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat "krakje" was waarschijnlijk "het krakje" wat je graag wil horen. Kijk of er bij dat krakje ook een barstje bij hoort. Echter denk ik niet dat je het eventuele beestje in leven kunt houden. Wel lief, maar niet praktisch ;)

Je zou er een broedlamp op kunnen zetten en alvast wat pieren gaan vangen ;) sucses.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
spijtig voor je, maar schud het ei maar flink, en gooi het weg.
om een ei uit te broeden heb je een broedmachine nodig.
de juiste temperatuur, vochtigheidsgraad, en regelmatig keren.
met jouw ei gaat het dus niets worden helaas.
en stel je voor; er komt een kaal mereltje uit, wat doe je dan?
denk je dat je die groot kan brengen?
vrees dat het geen succes zou zijn.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nice! +1