Mag een konijn bamboe eten?

Mijn dochter heeft een konijn, maar dat beestje knaagt zijn hele hok aan gort. Mag hij bamboescheuten hebben om aan te knagen zodat hij zijn hok met rust laat?

Toegevoegd na 35 minuten:
Er hangt al een hooiballetje in zijn hok, hij heeft een knaagsteen en speciale knaagtakjes, maar het hok schijnt toch het allerlekkerste te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Ja, onze konijnen hebben een bamboestruik in hun ren. Daar mogen ze gewoon van eten, ook van de takken met bladeren.

Maar of ze echt knagen aan harde bamboetakken is de vraag.

Als je aan wat wilgentakken kunt komen zullen ze daar nog liever op knagen. Maar ook aan dat hok knagen blijven ze vrees ik doen.

Op de markt of in de dierenwinkel kun je ook speciaal knaaghout kopen.
amigo
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan beter een knaagsteen nemen. Dan weet je zeker dat het goed is. Je hebt ook van die hooi balletjes die je moet ophangen in het hok. Dan is het ook wel over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamboe is niet schadelijk, dat mag het konijn. Net als mijn voorganger raadt ik wilgentakken of vlierbestakken, ook fruitboomtakken zijn prima te geven. Haal deze takken weg op plekken waar geen verkeer komt (ivm schadelijke uitlaatgassen die in de boom/takken gaan zitten).