Als ik met een luchtverfrisser in de kattenbak (toilet van de kat) spuit, gaat ze er dan nog in om haar behoefte te doen? Zie toelichting?

Ik pas op iemands kat die plotseling 'op vakantie moest' op last van oom agent en hij heeft gezegd dat ik de kattenbak niet hoefde te verschonen voor die tijd dat hij vastzit. Ik heb het inmiddels toch gedaan en het was inderdaad niet echt nodig, (qua hoeveelheid uitwerpselen) maar toch vond ik de urinegeur van de kat in die bak niet te luchten. Vandaar, zie vraag?

details... -> Het gaat dan om die Brise spuitbussen die je doorgaans zelf gebruikt nadat je een drol in de wc hebt achtergelaten:P)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

nee, zo'n actie zal de poes niet op prijs stellen; katten vinden een vieze bak vreselijk, maar dat soort chemische luchtjes vinden ze nog erger. goede kans dat ze dan liever naast de bak gaat zitten. als je de bak leeggooit, goed reinigt met heet water met een dropje chloor, dan zal poes je vreselijk dankbaar zijn en graag van de bak gebruik maken.

Zoals hiervoor al is aangegeven denk ik ook dat de kat niet blij zal zijn met een luchtverfrisser. Zit er wel een kap op de bak? Dat helpt tegen vieze luchtjes. Verder verschoon ik de bak 1x per week omdat het anders inderdaad gaat stinken. Tussendoor haal ik de poepjes eruit en schep wat droog kattengrit over de natte plekken. Dit helpt tegen de vieze luchtjes. Je zou eventueel in de ruimte waar de kattenbak staat wel een luchtverfrisser neer kunnen zetten. Let wel goed op of de kat dan nog naar de kattenbak gaat!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100