Als ik met een luchtverfrisser in de kattenbak (toilet van de kat) spuit, gaat ze er dan nog in om haar behoefte te doen? Zie toelichting?

Ik pas op iemands kat die plotseling 'op vakantie moest' op last van oom agent en hij heeft gezegd dat ik de kattenbak niet hoefde te verschonen voor die tijd dat hij vastzit. Ik heb het inmiddels toch gedaan en het was inderdaad niet echt nodig, (qua hoeveelheid uitwerpselen) maar toch vond ik de urinegeur van de kat in die bak niet te luchten. Vandaar, zie vraag?

details... -> Het gaat dan om die Brise spuitbussen die je doorgaans zelf gebruikt nadat je een drol in de wc hebt achtergelaten:P)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Pieter2011
11 jaar geleden
Een kat die op vakantie moest van oom agent...?
Het moet niet gekker worden met die dierenpolitie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie nou pas dat ik het er wel ongelukkig neer heb gezet:( Maar ik neem aan dat je wel begreep wat ik wel bedoelde:P)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik begreep gelijk wat je bedoelde hoor, hi hi hi. Antwoord op je vraag..mijn katten werden niet blij van. ik had ook n paar keer luchtverfrisser in de kattenbak gespoten met als resultaat dat ze hun plas op de mat deden en hun drollen onder mn bed, waar ik weer niet blij van werd.
Wat ik sindsdien doe is dagelijks de drollen uit de bak scheppen en als ik "nat grind" zie, schep ik dat er ook zoveel mogelijk uit en voor de rest verschoon ik de bak om de 4 dagen en was ik m met heet water.. En dat gaat tot nu goed goed, heb geen geurtjes meer. Hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes.

Het beste antwoord

nee, zo'n actie zal de poes niet op prijs stellen; katten vinden een vieze bak vreselijk, maar dat soort chemische luchtjes vinden ze nog erger.
goede kans dat ze dan liever naast de bak gaat zitten.
als je de bak leeggooit, goed reinigt met heet water met een dropje chloor, dan zal poes je vreselijk dankbaar zijn en graag van de bak gebruik maken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En niet vergeten er dan weer even schoon grit in te doen... ;)
Rieneke1
11 jaar geleden
ja he he ;)
het was nog vroeg !
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik gebruik wel luchtverfrisser, maar die is dan speciaal voor de kattenbak. Ruikt naar kattekruid. Als ik dat erin spuit, gaat onze poes in de kattebak liggen slapen :-O Totdat de kat eraan komt en in de bak pist, dan hoeft het niet meer haha. Maar hoe lang is je vriend op vakantie op kosten van de staat? Want meer dan een week, dan moet die bak toch echt gedaan worden. Keutels is het probleem niet, de pis wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt niet doen inderdaad. Liever een keer extra verschonen, ook al zegt je vriend dat dat niet hoeft. Thuiskomen in een huis dat vreselijk naar kattenpis stinkt lijkt me ook geen leuk welkom. Komt de kat anders veel buiten misschien? Mijn katten gebruiken de bakken heel weinig, omdat ze het liefst buiten hun behoefte doen. Maar als ik weg ben, moet de bak écht vaker verschoond worden, omdat ze dan wel op de bak moeten. Inderdaad even omspoelen als de bak blijft stinken. Chloor vinden katten heerlijk, maar als je het er speciaal voor zou moeten halen, is allesreiniger ook prima hoor. En schoon grit erin. Als je vriend dat niet meer heeft staan, kun je voor een paar euro bij de dierspeciaalzaak al een zak krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna plusje vergeten. Bij deze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik maak de bak altijd schoon met citronella
dit ruikt fris en is beter voor de natuur
mijn poezels vinden het ook geen probleem ;-))
Rieneke1
11 jaar geleden
dan heb je mazzel channeke!
niet alle poezels waarderen citronella.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn katten zijn ook niet van luchtverfrisser gediend, ze werden er niet blij van toen ik dat ook deed. Waardoor ze op de mat gingen plassen en poepten onder mijn bed. waar ik weer niet blij van werd.. Nu schep ik elke dag de drollen eruit en zodra ik nat grind zie haal ik dat ook weg. Verder verschoon ik de bak zo om de vier dagen en spoel ik m om met heet water. Schoonmaakmiddelen daarbij werken ook niet voor mn katten. Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Ik had net al een reactie geplaatst maar die zie ik nergens, vandaar deze. Groetjes en sterkte ermee.
Rieneke1
11 jaar geleden
@jol, je hebt zowel een reactie onder de vraag als onder dit antwoord gezet :) het is ook zo logisch; katten ruiken vele malen beter dan wij, dan zit er ook nog vaak een kap op...
dat is voor een kat niet te harden.
denk dat jouw katjes nu heel tevreden zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van dat chloor had ik eerlijk gezegd niet verwacht:) en ben ook (uit gemakzucht) vergeten die bak met heet water schoon te maken. Zo snel mogelijk die troep eruit en weer verse kranten + kattenbakgrit erin, en heb toch in de omgeving een beetje luchtverfrisser gespoten en vooralsnog maakt ze weer fijn gebruik van de kattenbak:) YAY:P
10 punten voor jou rieneke, je hebt ze verdiend+

Andere antwoorden (1)

Zoals hiervoor al is aangegeven denk ik ook dat de kat niet blij zal zijn met een luchtverfrisser. Zit er wel een kap op de bak? Dat helpt tegen vieze luchtjes. Verder verschoon ik de bak 1x per week omdat het anders inderdaad gaat stinken. Tussendoor haal ik de poepjes eruit en schep wat droog kattengrit over de natte plekken. Dit helpt tegen de vieze luchtjes. Je zou eventueel in de ruimte waar de kattenbak staat wel een luchtverfrisser neer kunnen zetten. Let wel goed op of de kat dan nog naar de kattenbak gaat!